Care sunt pașii pentru dezvoltarea unui shop online?

scris de Gabriel Teodorescu

Cum iți deschizi un magazin online? Care sunt etapele pentru crearea unui magazin online? Ne-am întalnit cu aceste întrebări în atâtea situații încât am zis că merită să scriem un articol despre ele. Am fost întrebați la cafenea, am fost întrebați în magazine, am fost întrebați la telefon, am fost întrebați chiar și pe plajă.

Ca să clarificam opțiunile pentru crearea unui magazin online, trebuie să înțelegem ce este un magazin online.

Un magazin online este o societate care își desfășoară activitatea comercială în spațiul online, pe un web-site dedicat vânzărilor.

Q: Cum îți deschizi un magazin online?

Creare magazin online

Răspunsul este mai complex decât pare la prima vedere. În funcție de experiența fiecăruia, crearea unui magazin online poate să fie joacă de copii sau rocket science. Din fericire, există soluții pentru fiecare tip de antreprenor, atât pentru cei care testează piața, cât și pentru cei care visează la a ajunge de nivelul enterprise-urilor.

Până la a discuta despre partea tehnică a web-shop-urilor, trebuie să știm ce se află în spatele unui magazin online.

În primul rând, ca să poată să fie un succes, un magazin online are nevoie de dedicație și timp investit. Trebuie tratat ca orice afacere, ca un copil în creștere, în care trebuiesc investite, pe lângă timp și dedicație, resurse pentru marketing (SEO și Ads), resurse pentru imagine (brand), ore de brainstorming pentru identitate, misiune și viziune. Un magazin online nu este doar un loc unde poți să vinzi produse, este o experiență pentru utilizatori și o poveste reală despre un brand, o poveste care explică de ce sunteți pasionați de activitatea dumneavoastră.

Ce trebuie să faceți până la crearea unui magazin online?

Primul pas este achiziționarea domeniului pentru a vă asigura că numele dorit de dumneavoastră este liber. Este foarte important să vă gasiți un nume ușor de reținut. În funcție de piețele pe care veți vinde puteți achiziționa mai multe domenii (.ro; .com; .eu; etc). Alternativa este să aveți un singur domeniu pe care să hostați site-ul in mai multe limbi.

Următorul pas este înființarea unei companii. Aceasta vine cu câteva necesități. În primul rând, are nevoie de contabilitate, apoi are nevoie de servicii bancare și de stabilirea unui cont bancar dedicat companiei.

În al doilea rând, aveți nevoie de stabilirea unui contract de colaborare cu o firmă de curierat și un contract cu o agenție de plăti online.

În timp ce faceți aceste alegeri, este necesar să vă faceți și research-ul pentru alegerea metodei de dezvoltarea a magazinului online.

Ce opțiuni aveți pentru crearea unui magazin online?

Sunt mai multe posibilitați pentru a construi un web-shop. Puteți alege între un developer dedicat sau o platformă SaaS (Software-as-a-Service).

Dezvoltarea magazinului online cu un developer presupune construcția web-shop-ului de la 0, cu un cost unic, destul de ridicat (câteva mii de euro, în funcție de caracteristici si necesități) și un cost recurent pentru mentenanța magazinului (plată lunară). Această metodă are un timp de livrare mai lung, fiind necesară constructia magazinului de la 0. Desigur, există pe piața si anumiți “developeri mai ieftini”, dar, din experientă, știm că în scurt timp veți ajunge să apelați la o echipă de profesioniști dedicați acesteti activităti. Acești “developeri ieftini”, de obicei, nu își fac treaba intr-un mod profesionist, fie din lipsa de cunoștințe, fie din lipsă de resurse.

A doua opțiune pentru construirea unui magazin online este platforma SaaS (Software-as-a-Serice), precum easyCart. Aceasta este soluția ideală pentru o strategie bine pusă la punct. Vine cu costuri reduse pentru lansarea magazinului deoarece este platită intr-un abonament lunar, abonament care include si mentenanta site-ului. Nu are taxă de instalare si nici nu se percepe procentaj din vânzări. Aceste costuri reduse permit antreprenorilor, încă de la începutul existenței magazinului, să aloce resurse activităților adiacente, și să își accelereaza scalarea. Magazinele easyCart vin cu un timp de construcție scurt, fiind gata de lansare în 1-2 saptămâni. Pe langă faptul că vin cu toate integrările necesare, aveți și suport dedicat, direct prin account manager. Puteți vedea toate avantajele pe easycart.ro/avantaje. Găsiți și un articol despre avantajele platformelor SaaS pentru eCommerce pe easycart.ro/10-motive-sa-alegi-o-platforma-ecommerce-de-inchiriat.

Care sunt următorii pași pentru creșterea magazinului online?

Din momentul în care magazinul este lansat, sunteți echipați să vindeți online, dar munca nu se oprește.

Pentru creșterea vânzarilor veți avea nevoie și de marketing: SEO si Ads (Facebook, Instagram, Google, în funcție de ce platforme de Social Media folosesc segmentele dumneavoastră). Dacă ați ales easyCart, magazinele vin cu toate integrările necesare oricărei agenții de marketing pentru creșterea expunerii si a vânzarilor: Facebook Pixel, Google Analytics și Analytics 4, Google Tag Manager, Facebook Conversions API (dacă aveți nevoie de altă integrare, nouă pe piață, unică, o primiți fără costuri adiționale).

Rankarea SEO a magazinelor easyCart este la nivelul WooCommerce-ului. Platforma oferă: informații meta editabile (meta title, meta description, meta keywords) pentru produse, categorii și pagini; URL-uri SEO friendly (clean URLs editabile); Integrare cu Social Media pentru SEO și Share; Integrare Schema.org automată; Imagini optimizate SEO plus alte beneficii ce pot fi găsite pe easycart.ro/avantaje.

EasyCart vă pune la dispoziție și o listă intreagă de parteneri (Acte firmă, Contabilitate, Servicii bancare, SEO, Ads/PPC etc.) care vin cu avantaje financiare în baza contractelor de colaborare cu easyCart. Puteți vedea toate specificațiile și avantajele pe easycart.ro

În momentul în care aveți magazinul în picioare, ați început sa vindeți si vedeți cum vă cresc vânzările, trebuie să începeți să vă construiți un brand. Ce presupune un brand? Un nume după care să fiți recunoscuți pe piață, o imagine care să fie atribuită magazinului dumneavoastră in orice situație, un slogan ușor de memorat, o viziune impunătoare, un set de valori statornice și nu numai, dar despre asta putem vorbi mai multe într-un viitor articol.

Vă așteptăm pe www.easycart.ro să vă ajutăm să vă începeți drumul în comerțul online.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.
Adaugă comentariu.
Adaugă nume.
Adaugă email.

Află mai multe despre crearea magazinelor online.

Ai întrebări? Completează formularul și contactează-ne!

Un specialist îți va răspunde în cel mai scurt timp posibil.

Poți lua legătura cu un consultant apelând 0722 106 764.