Marketerii de azi pot ajunge la publicul țintă în mai multe moduri ca oricând.
Pe lângă canalele de marketing tradițional, unde opțiunile principale sunt televiziunea, radioul și presa, odată cu apariția internetului s-a deschis un orizont totul nou de posibilități.
Cu atât de multe opțiuni diferite, este ușor să fii copleșit.
Vrei să te asiguri că îți investești timpul și resursele pe cele mai de impact.
Însă, fără să cunoști ce va funcționa cel mai bine, e normal să te întrebi pe care dintre acele canale de promovare pentru magazin online să le alegi.
Ce înseamnă canal de promovare?
Practic, orice metodă sau platformă care este utilizată pentru a vinde un produs sau serviciu și pentru a-l face cunoscut către public.
Scopul principal este de a transfera proprietatea asupra produsului sau serviciului de la producător la consumator.
Ce fel de canale de promovare avem?
Lista este lungă, dar le menționăm pe cele mai utilizate în prezent.
☑️ Canale de social media: Instagram, Facebook, LinkedIn, Youtube, tiktok
☑️Canale de marketing tradițional : reclame, reviste, broșuri, TV, radio, SMS, evenimente PR, conferințe.
☑️ Marketing prin e-mail: oferte, newslettere
☑️ Site-uri web: site-ul tău!
☑️ Canale de recomandare: directoare, site-uri web care fac referire la afacerea ta/site-ul tău
☑️ SEO sau optimizarea pentru motoarele de căutare
☑️ Word-Of-Mouth/ viralitatea – sau cum îi spunem noi (din vorbă-n vorbă); se referă la conținutul creat de clienții tăi în spațiul online despre produsele tale.
☑️ Pay-per-Click (PPC) -campanii plătite de reclame (Google Ads, Facebook Ads).
Multichannel vs. Omnichannel
Dacă ai intrat deja în sfera de marketing digital, cu siguranță ai întâlnit deja expresii ca „multichannel” și „omnichannel”. La ce se referă.
Marketing multi-canal: Utilizarea mai multor canale pentru a ajunge la clienți.
Marketing omni-canal: se referă la o strategie marketing care oferă o experiență consecventă clienților pe mai multe canale.
Ce este important de reținut este că promovarea pe mai multe canale fără un mesaj consecvent nu e suficientă. Nu oferă la fel de multe rezultate ca atunci când întărești valorile și standardele tale de business pe toate mediile.
Cum știi pe ce canale de promovare un pentru magazin online să te axezi?
Totul pleacă de la o strategie.
Optează pentru Omnichannel, sau, în cazul unui buget limitat cel mai bine este să le evaluezi unul câte unul.
Un canal de marketing este pur și simplu o platformă sau tactică utilizată prin care poți comunica publicului tău țintă mesajul afacerii tale.
Când vorbim de alegerea lor, nu e nimic bătut în cuie. E important să rămâi flexibil.
Poți oricând adăuga sau elimina canale din mixul tău de marketing în viitor.
Pentru început, analizează ce canale de promovare pentru magazin online folosești în prezent.
Măsoară rezultatele și beneficiile și îți vei da seama dacă merită sau nu să îi faci loc și altora în strategia ta.
Ține cont de următoarele aspecte atunci când evaluezi opțiunile și răspunde-ți la următoarele întrebări:
1. Ajunge la publicul meu țintă?
Cât de bine cunoști nevoile și interesele clienților tăi?
Ai definit un profil al clientului ideal?
Știi unde își petrec cel mai mult timp?
Cele mai bune canale în care poți investi sunt cele pe care publicul țintă le folosește pentru a partaja și a consuma conținut.
Aici este și punctul tău principal de interes și locul potrivit pentru a începe să-ți faci cunoscută afacerea.
De aceea, este important să acorzi atenție statisticilor de piață, și partenerilor specializați în Business Intelligence. Brandurile care au succes sunt cele care își cunosc clienții și știu cum să ajungă la ei.
2. Îmi permite să-mi comunic eficient mesajul și să-mi îndeplinesc obiectivele de business?
Primul lucru de luat în considerare sunt așteptările pe care le ai de la platforma în care alegi să investești.
Vrei să generezi lead-uri noi? Mai multe vânzări? Să îmbunătățești gradul de loializare al clienților? Fiecare dintre acestea necesită o abordare și o strategie specifică.
Cunoscându-ți bine obiectivele vei putea alege canalele de promovare care îți vor aduce cele mai multe beneficii.
conform OptinMonster, specialiștii de marketing care își setează țeluri clare au cu 376% mai multe șanse de a reuși decât cei care nu o fac.
Pentru a avea succes, trebuie să știi încotro se îndreaptă afacerea ta.
Începe prin a stabili obiective de marketing solide pe principiul SMART.
3. Se potrivește bugetului meu?
Ceea ce va defini în mare parte ce poți face, este planificarea bugetului. În baza ei îți vei putea construi o strategie de marketing care să se plieze pe resursele pe care le ai.
Unele opțiuni sunt mult mai costisitoare decât altele.
De exemplu, postarea pe rețelele sociale poate fi practic gratuită, campaniile de Google Ads sau investiția într-o strategie cuprinzătoare de marketing de conținut poate fi costisitoare.
Dacă te bazezi mai mult pe PPC poți vedea rezultate mai repede dar asta, atât timp cât plătești. Dacă începi să construiești strategia generare de clienți în mod organic, va dura o perioadă până vor apărea rezultatele substanțiale.
Ia în considerare potențialul de rentabilitate a investiției.
Utilizarea unor platforme independente, cum ar fi LinkedIn sau Instagram pentru marketing, ar putea să nu aducă roade la fel de bine ca o strategie de marketing de conținut care include articole de blog săptămânale, ebook-uri și advertoriale SEO.
În general, cu cât investești mai inteligent în promovare cu atât vei avea mai mult succes.
4. Pot măsura cât de bine funcționează?
Odată ce ți-ai stabilit obiectivele, ai descoperit canalele și platformele pe care clienții tăi le frecventează și ai început să le folosești, ai nevoie să măsori rezultatele pentru a ști care este următoarea ta mișcare .
Marketingul nu este ceva ce faci o dată și de care uiți apoi.
Ai nevoie să testezi, sa optimizezi și să actualizezi în mod constant strategia ta de promovare pentru a rămâne relevant într-o eră a competiției.
Profită de instrumentele de analiză și identifică acele metrice care te vor ajuta să-ți dai seama dacă abordarea ta are succes sau nu.
Dacă descoperi că nu primești reacția pe care ai anticipat-o, schimbă tactica de promovare și încearcă din nou.
Reține că…
…să te promovezi în online însemană să participi într-un joc al optimizării.
Marketingul digital este destul de democratic dar extrem de competitiv.
Cel care își construiește cea mai convingătoare prezență online cu resursele la îndemână va avea întotdeauna avantajul.
Cu atât de mulți jucători, atât de multe opțiuni de promovare, atât de multe posibilități, este dificil să îți dezvolți o prezentă solidă pe toate canalele deodată, acordând atenție egală fiecăreia și așteptându-te să funcționeze.
Ai nevoie să te focusezi pe cele care oferă cel mai bun randament pentru businessul tău.
O strategie de marketing digital de succes găsește acele canale de promovare pentru magazin online care performează, platformele și instrumentele care oferă cea mai bună rentabilitate în generarea de clienți potențiali și conversii.
Explorează toate mijloacele, dar acordă-le prioritate celor care rezonează cu publicul tău țintă.