Planificarea bugetului pentru un magazin online în 2022. 5 pași de care să ții cont

scris de Gabriel Teodorescu

Noul An este cu siguranță cea mai bună perioadă pentru a seta noi rezoluții și pentru a concepe cel mai bun plan prin care să le atingi cu succes.

Pentru afacerile în eCommerce, un plan bun începe cu un buget bine structurat. 💰

Cu ce ar trebui să începi și cum îți poți folosi eficient resursele?

Află din articolul de mai jos care sunt pașii de care să ții cont în planificarea bugetului pentru un magazin online. 👇

planificarea bugetului pentru un magazin online

1. Stabilește-ți obiective clare de business

Vrei să treci cu afacerea în mediul online? Vrei mai multe vânzări sau poate ai nevoie să optimizezi mai bine operațiunile și procesele?

Obiectivele pe care le alegi stau la baza acțiunilor pe care va trebui să le faci în continuare.

De exemplu, pentru a crește profitabilitatea, poți lua în considerare o creștere a prețurilor, îmbunătățirea liniei de produse, extinderea liniei de produse sau eliminarea costurilor inutile.

Sau, dacă scopul tău e să crești este volumul vânzărilor, poți aloca mai multe resurse pentru susținerea campaniilor promoționale și să investești de exemplu în promovare pe rețelele de socializare.

Pentru a stabili obiective clare înainte de planificarea bugetului pentru un magazin online, este necesar să acorzi atenție cifrelor din anul sau anii precedenți.

Folosește datele pe care le ai ca punct de referință și estimează o sumă rezonabil mai mare pentru anul care urmează.

2. Calculează o marjă de profit

Cum poți avea o imagine clară despre cât de profitabilă este sau nu afacerea ta?

Începe prin a defini marja de profit. Adică, ce anume îți rămâne dintr-o vânzare, după ce scazi toate cheltuielile aferente produsului/serviciului tău cum ar fi cele de producție sau livrare

Ca regulă, marja brută a unui produs sau serviciu este egală cu prețul net de vânzare, din care se scad costurile directe de realizare și de livrare.

Realizează un audit complet al afacerii tale. Redu cheltuielile redundante, risipa de resurse, concentrează-te pe automatizarea proceselor și elimină instrumentele care nu aduc suficiente beneficii.

Cheltuielile inutile identificate și eliminate din timp, te pot ajuta să crești profitabilitatea.

3. Estimează cheltuielile

Ca business owner este necesar să stabilești exact toate costurile pe care le implică fiecare aspect al afacerii tale atunci când creezi planificarea bugetului pentru un magazin online.

Fie că pornești de la 0 sau ai deja vechime în vânzări, ai nevoie de o viziune clară.

Estimează corect cheltuielile și vei putea să îți setezi și obiectivele de vânzări pentru a avea profit.

Costuri website

  • Domeniu
  • Hosting
  • Dezvoltare magazin online
  • Mentenanță tehnică
  • Conținut website
  • Integrări terțe (procesator de plăți, module ERP, module CRM, integrări aplicații de marketing)
  • GDPR

Costuri producție/produse

  • Achiziție materiale sau produse
  • Taxe vamale
  • Depozitare
  • Ambalare
  • Transport

Costuri personal

  • Salarii
  • Taxe la stat
  • Asigurări
  • SSM

Costuri pe termen lung:

  • Contabilitate sau expert fiscal
  • Taxe și impozite
  • Licențe și abonamente
  • Utilități

Costuri de marketing

Potrivit unui sondaj CMO din februarie 2020, bugetul de marketing a însumat aproximativ  11,3% din bugetul total al firmelor. Însă nu există o cifră magică.

Când vorbim despre promovarea online e important să ai o strategie de marketing bine pusă la punct, să-ți cunoști foarte bine publicul țintă astfel încât să poți distribui bugetul cât mai rentabil.

În funcție de strategia aleasă, costurile de promovare online pot fi pentru:

👉 Optimizare SEO

👉 Google Ads

👉 Administrare Social Media

👉 Campanii plătite pe Social Media

👉 Afiliere

👉 Platforma de email marketing

👉 Servicii externalizate la agenții specializate

👉 Subscripții pe platforme de marketing

Din păcate, multe companii de comerț electronic eșuează deoarece nu pot genera suficiente vânzări pentru a compensa costurile de mai sus. Totuși, dacă alegi canalele de promovare potrivite vei putea avea succes pe termen lung.

Asigură-te că ai mereu în vedere planul tău de afaceri și estimările financiare pentru a te asigura că iei cele mai bune decizii.

Nu uita că suma care îți rămâne după ce scazi toate cheltuielile operaționale este cea pe care o vei putea investi în marketing.

 4. Analizează cifra de afaceri a competitorilor

Să cunoști bine locul în care te situezi pe piață  pe piață este o modalitate excelentă de a afla ce anume  lipsește din afacerea ta și ce zone trebuie îmbunătățite.

Folosește instrumente ca Lista Firme, SEMrush, Ahrefs sau Ubbersuggest și compară rezultatele competitorilor cu cele ale afacerii tale. Studiază rata de conversie din piața curentă pentru produsele pe care le comercializezi.

Astfel vei putea lua decizii mai bune despre cât buget ai nevoie și în ce direcție ar trebui alocat pentru a-ți îmbunătăți pozița în clasament.

5. Stabilește indicatorii de performață potriviți pentru afacerea ta

Estimează cât anume îți permiți să investești pentru a achiziționa noi clienți și pentru a optimiza eforturile de marketing. Instinctul de antreprenor te poate ajuta, dar nimic nu o face mai bine decât cifrele pe care te poți baza în strategiile viitoare și în planificarea bugetului pentru un magazin online.

Obișnuiește-te să lucrezi cu  KPI-uri (Indicatori de performanță) pentru a măsura rezultatele financiare, eficienșa managerială, performanța campaniilor de marketing, etc.  

Pentru a-ți defini KPI-urile cât mai bine răspunde la următoarele întrebări:

  • Care este rezultatul pe care îl dorești?
  • Cum te  ajută și de ce contează acest rezultat?
  • Prin ce metodă și cum vei măsura evoluția?
  • Există variante prin care poți influența rezultatul
  • Cine va fi persoana responsabilă pentru rezultatul final?
  • Cum verifici dacă acesta a fost realizat?
  • La ce intervale de timp vei face o analiză a progresului? 

Nu uita că…

Deși bugetul poate determina multe dintre alegerile cu privire la platforma de eCommerce pe care o vei alege, dacă vei opta pentru dezvoltarea unui magazin online propriu sau dacă vei trece pe o platformă închiriată va fi necesar să iei în considerare toate nevoile afacerii tale în momentul luării deciziei finale.

Asigură-te că ai o idee clară asupra cheltuielilor când creezi planificarea bugetului pentru  un magazin online și că ții cont și de planurile tale de viitor.

În acest fel, știi la ce te înhami, la ce să te aștepți, unde ar fi mai bine să investești timp și resurse și vei putea scala magazinul pe măsură ce afacerea ta crește.

Nu te-ai hotărât încă ce soluție să alegi pentru business-ul tău?

O platformă eCommerce pentru creare magazine online cu costuri lunare fixe îți poate face viața mai ușoară atunci când planifici bugetul. Ba mai mult, te poate ajuta să reduci din costuri cum ar fi cele de găzduire, dezvoltare web și mentenanță.

Dacă vrei să afli mai multe, nu ezita să ne contactezi 👉 contact@easycart.ro

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.
Adaugă comentariu.
Adaugă nume.
Adaugă email.

Află mai multe despre crearea magazinelor online.

Ai întrebări? Completează formularul și contactează-ne!

Un specialist îți va răspunde în cel mai scurt timp posibil.

Poți lua legătura cu un consultant apelând 0722 106 764.