Conținut media pentru magazine online

scris de Gabriel Teodorescu

Conținutul media înseamnă prezentare de informație sub diverse forme (text, video, imagini, audio).

Este vital pentru orice activitate online, iar pentru comerțul electronic are un rol bine conturat.

Crearea unui conținut de înaltă calitate pentru magazine online este o parte foarte importantă a strategiei de marketing. Acesta ajută la menținerea unei comunicări continue cu audiența țintă, la prezentarea ofertelor, la promovarea și explicarea produselor, dar și la tehnicalități, precum SEO (search engine optimization).

Comunicarea este considerată eficientă atâta timp cât este însoțită de informații relevante pentru audiența țintă și segmentele adiționale.

Printr-o comunicare eficientă veți aduce și re-aduce vizitatori pe site-ul dumneavoastră.

Cu cât puteți aduce mai mulți vizitatori, cu atât produsele magazinului vor avea o expunere mai mare și, prin urmare, vânzările vor crește.

Cu cât re-aduceți mai mulți vizitatori pe magazinul dumneavoastră online, cu atât păstrați churn rate-ul mai scăzut.

Tipuri de conținut

Există mai multe clasificări pentru conținut: tip media, tip informație, format etc.

Putem clasifica conținutul pe baza informației prezentate:

  • Conținut de marketing – folosit la prezentare oferte, la informare despre produse adăugate, sau informare despre promoții.
  • Conținut “teachy”/educativ –  folosit la prezentare explicații despre produs (cum îl folosiți, din ce este compus, etc). Vă puteți “educa” segmentul de piață cu acest tip de conținut (folosite foarte des videouri).

Putem discuta despre conținut bazat pe tipuri de media:

  • Text (ex: Articole de blog)
  • Video (ex: vlog-uri, prezentări);
  • Imagini (ex: conținut Social Media);
  • Audio (ex: poadcast-uri)

Canale pentru utilizare conținut

Cele mai folosite canale pentru distribuirea de conținut sunt: propriul website și platformele de social media. Putem adăuga și forumuri și site-uri de presă, site-uri folosite pentru back-linking, dar acest subiect merită un articol separat.

În cazul propriului website (web-shop) conținutul poate fi prezentat în blog, prin newsletter sau în portofoliu de produse. Aici putem vorbi și de conținut educativ și de conținut de marketing.

Conținutul de marketing prezintă oferta magazinului și, de obicei, este un răspuns la întrebarea “Ce oferiți?”.

Conținutul educativ prezintă calitățile produselor, componente sau modul de folosire. Este, de obicei, un răspuns la întrebări precum “De ce cumpărați acest produs?” sau “Cum folosiți aceste produse?”.

Mai multe detalii despre canale de promovare găsiți în articolele de pe blogul easyCart.

Tipuri de conținut pentru platformele de Social Media

În cazul platformelor de social media conținutul diferă pentru fiecare în parte, atât ca tip media, cât și ca tip de informație prezentată.

  • Facebook – este una din cele mai folosite platforme pentru audiențele din România. Este extinderea magazinului online și locul unde vă puteți prezenta orice tip de conținut.
  • Instagram – noul Facebook, este folosit de segmente mai tinere. Este potrivit pentru orice tip de conținut.
  • Twitter – potrivit pentru conținut text.
  • Youtube – potrivit pentru conținut video, conținut educativ.
  • Tik Tok – potrivit pentru conținut video, conținut de marketing.
  • Linkedin – potrivit pentru toate tipurile de conținut, adresat B2B.

O altă clasificare a conținutului poate fi facută după tipuri de editare. Același tip de media, dar editat în moduri diferite.

Ex: Video

  • Poate să fie un scurt metraj, friendly, funny, catchy, potrivit pentru Tik-tok, Youtube shorts, Instagram Reels, Facebook Shorts, menit ca, în primul rând să acapareze atenția și într-un mod subtil să prezinte o ofertă.
  • Poate să fie educativ, care, în funcție de produse, să ofere informații despre avantaje, metode de utilizare, etc. Acest tip este, de obicei, postat pe Youtube și share-uit pe platforme precum Facebook și Linkedin.

Ex2: Text

  • Poate să fie un mesaj scurt, de sine stătător pe platforme precum Twitter. Poate să acompanieze alt conținut media (ca descriere) pe orice platformă. Astfel de mesaje sunt folosite pentru a atrage atenția.
  • Poate să fie folosit în articole, pe blog, sau terțe site-uri. Aceste articole pot fi atăt de marketing, cât și educative.

Conținut pentru SEO

Pe lângă menținerea comunicării cu audiențele, conținutul ajută foarte multi și partea de Search Engine Optimization.

Conținutul proaspăt, relevant și util va atrage oamenii din motoarele de căutare.

Primul pas în crearea de conținut pentru un magazin online este identificarea cuvintelor cheie pentru poziționarea în motoarele de căutare. Acestea trebuiesc folosite în conținut relevant. Este important ca stilul de scriere să fie atractiv pentru o gamă largă de cititori. Trebuiesc folosițe propoziții scurte, cuvinte simple și este de evitaț jargonul complicat.

Această soluție, să aduceți clienți din rezultatele căutărilor relevante pe “search engines”, reprezintă o strategie buna pe termen lung.

Instrumente ajutătoare

Software-uri ajutătoare: Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Adobe Premiere, Adobe After Effects.

Puteți folosi, de asemenea, platforme online precum Canva. Puteți folosi site-uri de imagini stock, precum
Freepik, Pexels, etc. Există instrumente atât pentru avansați cât și pentru începători.

Pentru identificarea cuvintelor cheie puteți folosi Google Search Console la început de drum.

Bineînțeles, pe langă opțiunile specificate în acest articol, mai sunt multe alte zeci de variante. Important este să creați content relevant, indiferent de software-urile alese.

Aveți idei despre cum să vă promovați produsele și încă nu aveți propriul magazin online?

Vă așteptăm pe easyCart să ne cunoaștem și să vă dezvoltăm prorpriul web-shop.

Concluzie

Este de reținut următorul aspect: crearea conținutului de calitate atrage mai mulți vizitatori, lucru care duce la creșterea vânzărilor.

Oricât de mică sau mare este afacerea voastră, mereu este o idee bună să creați conținut relevant.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.
Adaugă comentariu.
Adaugă nume.
Adaugă email.

Află mai multe despre crearea magazinelor online.

Ai întrebări? Completează formularul și contactează-ne!

Un specialist îți va răspunde în cel mai scurt timp posibil.

Poți lua legătura cu un consultant apelând 0722 106 764.