Cum alegi un nume pentru afacerea ta?

scris de Gabriel Teodorescu

Alegerea unui nume pentru afacerea ta poate să fie un proces destul de complex. Poate, de asemenea, să îți consume mult timp și multă energie, dar este unul din cei mai importanți pași la început de drum. Este un proces delicat, dar necesar.

Numele unei afaceri reprezintă baza imaginii acesteia și este prima etichetă după care afacerea ta va fi recunoscută și recomandată. De aceea, alegerea unui nume relavant, ușor de reținut și ‘plin de semnatică’ este un pas mai important decât pare la prima vedere.

Tipuri de nume

Descriptiv:

Acest tip de nume descrie categoria firmei, beneficiile aduse, problema pe care compania o rezolvă, funcționalitatea sau fondatorul. Este mai puțin încărcat de patos sau emoție, dar este mai rapid de formulat, mai ușor de reținut. Problema acestui tip de nume constă în limitarea firmei la un domeniu de activitate.

Figurativ:

Esti tipul de nume care povestește ceva, ajută la crearea unei experiențe, pune bazele existenței unui brand. Este bogat în patos, este creativ și ușor de memorat. În jurul lui se poate începe construirea unui brand, prin investiții în marketing care să ofere semnificația dorită.

Nou-creat:

Acest gen reprezintă nume inventate, abstracte, unice, Sunt aproape imposibil de confundat și mai ușor de protejat.

Reguli

Sunt cîteva reguli generale de care vei vrea să ții cont atunci cînd alegi numele:

Trebuie să fie ușor de scris!

Pe principiul “keep it simple”, numele trebuie să fie ușor de scris, ușor de pronunțat și ușor de reținut. Vei vrea, mai ales la inceput de drum, ca un număr cât mai mare de potențiali clienți să îți rețină numele, să te identifice cu el. Pe lângă asta, în momentul în care valul de “word-of-mouth” intervine, vei vrea ca recomandarea să vina cu un nume ușor de reținut. Este mult mai probabil ca un client nou să rețină feedback-ul altui client, dar daca numele nu este ușor de retinut, feedback-ul nu va mai fi atribuit afacerii tale în mod direct.

Alege un  nume “plin de înțeles”!

Vrei ca numele tău să ofere cât mai multe detalii potențialilor clienți. În primul rând vrei să îți reprezinte afacerea. În al doilea rând vrei să oferi detalii despre viziune și valori, poate despre experiența pe care o creezi sau poate chiar despre tine.

Nume precum Nike, Oracle, Safari, Starbucks, Pandora, Compass, Opendoor, Apple, etc. excelează la asta. Bineînțeles, pe lângă expresivitatea numelui, s-au investit bani suficienți în marketing astfel încât povestea lor să fie cunoscută, dar totul a început de la un nume și un logo.

Numele nu trebuie sa îți limiteze afacerea!

Poate părea că un nume mai precis spune mai multe despre afacerea ta decât un nume abstract sau unul general. Numai că nu știi cum va evolua afacerea ta pe termen lung și în ce se va transforma.

Dacă luam ca exemplu un magazin de farduri, am putea să ne gândim la un nume care să includă “fard”. Un astfel de nume doar ar limita portofoliul de produse al afacerii. Am putea face referire la categoria generală, la cosmetice. Defapt ar trebui să ne gândim la domeniul principal, “beauty” sau “produse de înfrumusețare”. Astfel, dacă în câțiva ani vreți să mai adăugați o categorie de produse, numele brandului nu vă va limita. Poate pe lângă farduri si rujuri veți vrea să vindeți și vopsea de păr, iar un nume construit pe termenul “cosmetice” v-ar fi limitat. “Beauty products”, în schimb, vă permite să vă extindeți portofoliul de produse.

Trebuie să respecte legislația țării/zonei geografice în care va acționa!

În funcție de zonă geografică, de țară, managementul politic impune anumite reguli. Puțin research de birou și găsiți acele reguli pentru fiecare țară în parte.

Asigurați-vă că nu este inregistrat ca nume al altei firme sau ca domeniu online!

Este bine să vă pregătiți din timp mai multe variante.

Există posibilitatea ca numele să fie înregistrat pentru altă companie sau ca domeniul online să fie deja luat. Veți vrea, în primul rând, să verificați că numele nu este înregistrat, iar apoi să verificati domeniul.

De asemenea, în funcție de țara în care veți avea activitate comercială, veți vrea să vă achiziționați sau rezervați mai multe domenii: .ro, .eu, .com. Ideal este să vă luați domeniul .ro (dacă veți face business în România) și .com (dacă sunteți printre fericiții antreprenori care găsesc domeniul de .com liber).

Cum arată un proces de alegere nume?

Deschide un fișier word și scrie tot ce știi deja despre afacere: domeniul de activitate, viziune, valori pe care îți vei construi brandul, categoria domeniului de activitate (dacă există), atribute pentru acestea (adjective), experiența pe care vrei să o creezi, și orice alte detalii deja cunoscute despre viitoarea afacere.

Poti observa vreun nume promițător din alăturarea termenilor, prin prescurtare sau abreviere?

Ceva interesant? Notează pe o foaie.

Poți încerca și câteva generatoare de nume pentru inspirație.

Ceva promițător? Notează pe foaie.

Ia o pauză. Una din cele mai folosite pauze în procesul de brainstorming se numește “dishwasher break” și este, literalmente, pauza de spălat vase. Aceasta te detașează de subiect. Poti încerca si puțin mers pe jos, ascultat muzică sau altă activitate care te va detașa de subiectul „nume pentru firmă”.

Ai revenit? Ai măcar 3 variante de nume? Respectă regulile precedente? Ia foaia respectivă și intreabă câțiva apropiați ce le inspiră fiecare nume (fără să le spuneți ce activitate urmează să desfășoare firma respectivă). Intrebarea corectă este: Ce vă inspiră acest nume?

Pe baza răspunsurilor lor poți lua o decizie.

Alege nume

Ți-ai atins scopul? Ai găsit un nume care să îi ducă cu gândul la domeniul respectiv de activitate, la experiența pe care vrei să o creezi sau la valorile pe care vrei să le impui in brand?

Dacă da, este momentul pentru pasul următor. Deja vă puteți gândi la branding, la imagine.

Pentru asta veți investi în marketing.

Pasul următor

Dacă vă ocupați cu comerțul online și veți investi în marketing vă puteți ajuta începutul de drum apelând la o platformă care oferă toate tool-urile necesare de marketing și re-marketing, și toate integrarile pe care vi le va cere orice agenție de marketing: Google Analytics și Analytics 4, Facebook Pixel, Feed de produse pentru Facebook și Google Shopping, Google Tag Manager, Facebook Conversions API.

O astfel de platformă este easyCart. Crearea magazinelor online este domeniul nostru de activitate. Ne facem treaba cu precizie și profesionalism de aproape 10 ani pe piața internațională și de anul acesta și pe piața din România.

Detaliile le găsiti pe easycart.ro și tot aici puteți citi și despre cum vă putem lansa magazinul online în mai puțin de 2 săptămâni.

Spor la vânzări!

easyCart – platforma completă pentru creare magazine online

One stop shop, easyCart.
Noile ordine ANPC

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.
Adaugă comentariu.
Adaugă nume.
Adaugă email.

Încearcă soluția completă pentru crearea magazinul tău online.

Completează formularul următor și în cel mai scurt timp vei fi contactat de un specialist.

Ai doar cateva întrebări? Ia legătura cu un consultant la 0722 106 764.