Cum faci dropshipping în 2023?

scris de Gabriel Teodorescu

Cum faci dropshipping în 2023? Dar până să discutăm despre asta …

Ce este dropshippingul?

Dropshippingul este una dintre metodele prin care poți dezvolta o afacere în comerțul electronic (eCommerce).

Este metoda preferată de antreprenorii aflați la început de drum din mai multe motive pe care le vom discuta în acest articol.

Ceea ce este de reținut este că dropshippingul este o metodă bună de a începe un business cu factori de risc reduși și fără nevoia unei investiții mari. Este calea spre independența financiară pentru din ce în ce mai mulți antreprenori.

Cum funcționează dropshippingul?

Dropshippingul este un tip de comerț electronic prin care un magazin online comercializează produsele unui alt furnizor/producător. Magazinul online se ocupă cu promovarea produselor, în timp ce furnizorul se ocupă de pregătirea și livrarea comenzilor.

Pasul 1: Clientul dă comandă în magazinul tău online.

Pasul 2: Magazinul trimite automat comanda către furnizorul tău.

Pasul 3: Furnizorul pregătește și trimite comanda direct clientului tău.

Este dropshippingul încă profitabil?

În funcție de cât de mult research faci, ai sa găsești multe surse care susțin dropshippingul și la fel de multe păreri care spun că este un domeniu aglomerat. Cert este că încă apar afaceri profitabile în domeniu. Diferența între o afacere profitabilă și una care se cerne se face la timp investit în business și succes în campaniile de marketing.

Din experiența noastră, putem spune că dropshippingul este un domeniu profitabil. 💎 Este domeniul ideal pentru a crește un business sustenabil.

De asemenea, dropshippingul are avantaje care îi susțin creșterea economică:

  • modelul de business are riscuri minime.
  • nu ai nevoie de inventar.
  • nu ai nevoie de spațiu de depozitare, deci nu vei cheltui pe chiria și mentenanța acestuia.
  • costuri sunt reduse. Costurile unui magazin online sunt foarte mici față de costurile unui spațiu de depozitare.
  • nu ești resposabil pentru producție.
  • nu ești responsabil pentru livrare.
  • nu ești responsabil pentru procesarea coletelor. Timpul pe care l-ai fi investit făcând asta îl poți dedica marketingului și promovării.

Cât de greu este să începi un business în dropshipping? 🏋️‍♀️

Comparativ cu alte businessuri, dropshippingul este mai ușor de pus la punct.

Pe scurt, ai nevoie de un furnizor/producător, ai nevoie de înregistrarea unei firme, de un magazin online și o strategie de marketing.

Pentru toate acestea ai nevoie de research. Foarte mult research! Trebuie să identifici produsele ideale, segmentul de piață optim și să pui bazele strategiei de marketing.

Trebuie să îți faci studiul de piață. Trebuie să fii conștient de competiția din domeniu.

De exemplu, piața pentru fashion și haine este un spațiu foarte competitiv. Există multe companii în domeniu. Acest lucru duce către o nevoie de bugetele de marketing mai mari.

Cum începi o afacere online prin dropshipping?

1. Alege-ți ideea de dropshipping ✅

Există 3 variante prin care poți ajunge să începi o afacere în dropshipping.

Alege produsul ideal 🥇

Produsul ideal este produsul care se vinde singur

Această variantă este cea mai întâlnită. Oferă garanția unui produs care a demonstrat că se vinde.

Primul pas: găsește produsul ideal. 🎯

In căutarea ta te poți folosi de instrumente precum “Google Trends”. Acesta analizează popularitatea căutărilor pe Google în funcție de zona geografică și limbă.

Te poți folosi de unelte de căutare cuvinte-cheie precum Google Ads (fostul Adwords) sau Wordstream. Acestea te vor ajuta să înțelegi ce se caută online despre produsele alese.

Poți folosi și platforme precum Amazon pentru a afla ce produse se vând cel mai bine.

Alege segmentul de piață ideal 🥈

Această variantă este mai rar întâlnită.

Presupune să ai un grup foarte mare de apropiați, prieteni sau cunoștințe cu care poți comunica în mod direct. De cele mai multe ori, asta înseamnă un grup pe Social Media, o comunitate.

Astfel, ai asigurate canalele de comunicare și îți va fi mai ușor să implementezi strategia de marketing.

Poți căuta produsul ideal pentru acest segment prin colectare de date, prin survey-uri și interviuri.

Alege domeniul cunoscut 🥉

“Nu am un segment de piață cunoscut și nici nu găsesc produsul ideal. Pot să fac dropshipping?”

Da!

Există și varianta în care activezi într-un domeniu pe care îl cunoști foarte bine. Poți să îți folosești cunoștințele și să-ți găsești un furnizor pentru produsele comercializate în acest domeniu.

Îți va fi ușor să cunoști și să ajungi la audiența țintă.

2. Fă research ✅

Ai făcut research despre produse. Mai trebuie să îți cunosti piața și competiția.

Studiu de piață  🕵️ 

Studiul de piață (market research) este un proces prin care se adună informații despre potențialii clienți. Scopul este să identifici publicul țintă.

Metodele prin care se adună informații includ:

  • colectare de date primare și secundare
  • coelctare de date cantitative și calitative
  • „desk research”
  • focus groups
  • testare produse și nu numai.

La final, vei avea o primă imagine a clienților tăi. Vei fi identificat cel mai profitabil segment și metodele prin care poți comunica cu ei.

Despre acest subiect vom lansa un articol separat. Da subscribe la newsletter pentru a nu-l rata. 💌 

Research-ul competiției  🕵️ 

Ai găsit produsul ideal, ai găsit și producătorul, ai un segment de piață bine definit și o strategie pusă la punct.

Ce mai rămâne? Competiția! Trebuie să știi și cu cine te vei bate pe cota de piață. Vei vrea să vezi ce fac și cum se descurcă aceștia. În funcție de numărul total de competitori, îi vei analiza pe primii 5-10.

Cui vând? Ce promoții fac? Cum comunică? Unde comunică? Câți folosesc ad-uri? Ce ad-uri folosesc?

Despre research și studii de piață vei putea citi în urmatoarele articole. Fiecare, în parte, merită propriul articol. Înregistrează-te pentru newsletter pentru a nu rata informațiile. 💌 

3. Alege un furnizor pentru dropshipping ✅

Ai ales produsul, ai găsit segmentul ideal de clienți, acum trebuie să vezi și cu ce furnizor vei colabora.

Fie că vorbim de marile companii (AliExpress, Worldwide Brands, Megagoods etc.) sau companii mai noi, mai mici, nișate, interesele tale rămân aceleași:

Contractul 📝

  • durata: pe ce termen semnezi contractul. Dacă este nedeterminat, trebuie să specifice condițiile renegocierii.
  • prețuri: acestea dictează și marja de profit. Dacă contractul include targeturi în funcție de care se schimbă prețul, vezi la ce perioadă sunt targeturile.
  • condiții de operațiuni: pregătirea și livrarea coletelor trebuie să fie specificată. Perioada de livrare este un alt factor important.

Integrări cu platforma 📑

  • prin ce se leagă magazinul tău de platforma lor? Poate să fie vorba de un plug-in, poate să fie vorba de un API. Trebuie să știi asta pentru momentul în care îți vei construi magazinul online.
  • cu ce platforme de eCommerce se integrează platforma lor? Este important pentru a ști ce variante ai pentru dezvoltarea magazinului tău.
  • în cât timp se face comunicarea între depozitul lor și magazinul tău online? Vei vrea să știi acest aspect pentru a nu ajunge să trimiți comenzi pentru produse pe care aceștia nu le mai au în inventar.

4. Unelte administrative și financiare ✅

Următorul pas este să pui bazele legale ale business-ului.

Înregistrează o firmă. Astfel vei putea semna contractul ca persoană juridică.

Este foarte important să nu amesteci profesionalul cu personalul. Deschide un cont bancar separat pentru firmă.

Va trebui să îți setezi și taxele. Nu toate platformele pentru web-shop-uri vin cu taxele deja setate.

5. Construiește-ți magazinul online ✅

Dacă ai urmat toți pașii, ești pregătit să îți construiești magazinul online.

Știi ce ai de făcut.

Știi ce necesități ai pentru că îți cunoști piața și strategia de marketing.

Știi ce integrări trebuie să suporte magazinul ca să poți funcționa cu furnizorul tău.

Înainte de a semna cu orice dezvoltator de magazine online, nu îți mai rămâne decât să îți alegi un nume. Verifică să nu fie luat și achizitionează domeniul (doar domeniul, nu și hosting).

Fă research și despre platformele pentru magazine online. Alege-o pe cea care îți rezolvă necesitățile.

Fii pretențios în alegerea platformei pentru dezvoltarea magazinului online!

Cere cât mai multe detalii:

  • Cere informații despre cum platforma respectivă îți soluționează problemele.
  • Cere informații despre funcții și instrumente.
  • Vrei o platformă care să se integreze cu plug-in-ul furnizorului tău.
  • Vrei o platformă care îți generează automat rapoarte de vânzări.
  • Ai nevoie și de funcții pentru marketing și vânzări. Întreabă despre ele și despre cum functionează.
  • Vrei ca platforma să fie ușor de administrat.
  • Vrei să să îți ofere și unelte de comunicare.

Majoritatea platformelor din România vin și cu mentenață și hosting incluse (de aceea, anterior, ai cumpărat doar domeniul).

6. Marketingul magazinului ✅

Asta face diferența între magazine. Cum scoți capul din mulțime? Cum te diferențiezi? Cum te evidențiezi?

Scopul marketingului este simplu: adu prin reclamă cât mai mulți vizitatori în magazinul tău online.

Pentru că îți cunoști audiența din studiul de piață, îți cunoști și canalele de comunicare.

Pentru un magazin online, cel mai des, aceste canale sunt platformele de social media.

Social media este folosită cu prioritate pentru campanii de expunere și intenție.

În mod general, platformele sunt folosite astfel:

  • Facebook: campanii de expunere (awareness) pentru un public ce digeră conținut media sub formă de imagini și text; campanii de intenție pentru un public matur, obișnuit cu Facebook Shop.
  • Instagram: campanii de expunere și intenție pentru un public tânăr, ce digeră conținut media de o calitate ridicată (imagini și text).
  • În ultimul an, și Instagram și Facebook au virat mult către conținut video de scurtă durată. Este o oportunitate ce merită exploatată.
  • Youtube: campanii de expunere pentru publicul devorator de conținut video educativ.
  • LinkedIn: campanii de expunere pentru afaceri B2B.
  • TikTok: campanii de expunere pentru un public ce apreciază conținut video de scurtă durată. (Foarte folosită și in România)
  • Google: campanii de intenție pentru orice segment.

Când vorbim de Google, trebuie să specificăm puterea SEO-ului (Search Engine Optimization).

Prin această optimizare se urmărește îmbunătățirea rankării site-ului tău în paginile de rezultate ale căutărilor pe Google. Scopul este să fii mereu în prima pagină. Astfel, vei aduce trafic organic spre magazinul tău online.

7. Eficientizarea magazinului ✅

Eficientizarea magazinului este următorul pas de care ar trebui să te ocupi.

Asta presupune să adopți o metodă disciplinată de a face business.

Înseamnă să urmărești KPI-uri (parametrii cheie de perfromanță).

Necesită să scazi costurile de achiziție a unui client.

Impune să crești venitul adus în firmă per client.

Analiza ofertei

Unul dintre cei mai importanți factori în eficientizarea businessului tău este analiza ofertei.

Dacă ai ales bine platforma pe care ți-ai dezvoltat magazinul online, acesta îți va genera rapoarte automate de vânzări. Poți vedea în aceste rapoarte ce produse s-au vândut, ce profit au adus și ce produse stagnează. Așa vei putea să îți îmbunătățești inventarul și vânzările.

Structură costuri

Dacă ai ajuns la acest pas, înseamna că afacerea ta e profitabilă.

În acest punct trebuie să te acomodezi cu parametrii de performanță. În special cu 2 KPI-uri de mare importanță: CCA (cost of customer acquisition) si LTV (customer lifetime value).

  1. CCA (alte abrevieri: CAC, COCA) = costurile de achiziție ale unui client. Cât plătești per utilizator pentru a-l aduce pe platforma ta și pentru a-l transforma în client?
  2. LTV (alte abrevieri: CLV, CLTV) = Valoarea adusă de un client pe perioada vieții unui sale. Este un KPI care estimează cât venit aduce un client pentru afacerea ta per perioada de timp în care îți este client.

Structura costurilor este aspectul vital pentru scalarea afacerii tale.  📊 

Poți crește profitul astfel:

  1. Negociază prețurile cu furnizorul tău pentru dropshipping. Poți cere o renegociere în funcție de performanțele magazinului tău. Astfel, vei mări marja de profit fără să crești prețul pentru utilizator. Crește LTV-ul.
  2. Îmbunătățește retenția. Costă, în medie, de 7 ori mai mult să aduci un client nou decât să vinzi încă o dată unui client existent. Crește LTV-ul.
  3. Eficientizează targetarea campaniilor de marketing. În timp vei observa ce campanii funcționează și vei cheltui mai bine bugetul de marketing. Acest aspect îți va scădea CCA-ul considerabil.

În timp, vrei să scazi CCA și să crești LTV.

Magazinele online easyCart

Acest articol este menit să fie un sfat din partea noastră, în calitate de colegi de breaslă. Și noi activăm în eCommerce.

Noi suntem Royalsoft și am dezvoltat platforma pentru creare magazine online, easyCart. 🎯

Ne tragem experiența din peste un deceniu de activitate pe piețele din SUA și UK, unde am creat sute de magazine online.

Despre platformă îți putem povesti până mâine și tot nu ne-am opri. Ne facem treaba cu pasiune și am creat un produs complet, pregătit să îți rezolve necesitățile în eCommerce.

Platforma are la bază WooCommerce, ceea ce înseamnă că se integrează cu orice furnizor de dropshipping de pe piață.

Este construită plecând de la un principiu simplu: trebuie să ajute antreprenorii să își vândă produsele. De aceea, ai funcții și instrumente pentru marketing și vânzări, rapoarte de vânzări generate automat, unelte pentru management ușor de folosit și o mulțime de alte integrări, funcții și instrumente.

Le poți vedea pe toate în lista noastră de avantaje.

Dacă informațiile din articol te-au ajutat, dacă vrei să-ți pui la punct propria afacere în eCommerce și mai vrei să primești informații utile din domeniu, dă subscribe la newsletterul nostru pentru a nu rata viitoarele articole!

O zi faină,

easyCart

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.
Adaugă comentariu.
Adaugă nume.
Adaugă email.

Află mai multe despre crearea magazinelor online.

Ai întrebări? Completează formularul și contactează-ne!

Un specialist îți va răspunde în cel mai scurt timp posibil.

Poți lua legătura cu un consultant apelând 0722 106 764.