Top platforme de eCommerce – 10 recomandări de la easyCart

scris de Gabriel Teodorescu

Comerțul electronic în România este o piață în continuă dezvoltare. Conform ultimelor rapoarte, piața de eCommerce din România a înregistrat o creștere de 11% în 2021, până la 6.2 miliarde Euro și urmează să crească cu încă 13 procente în 2022, până la o estimare de 7 miliarde Euro.

Asta face ca mediul online să fie din ce în ce mai atractiv. Fie că își încep prima afacere, fie că își extind activitatea, din ce în ce mai mulți antreprenori români deschid puncte de desfacere în mediul online. Cea mai mare parte dintre ei se confruntă cu aceleași probleme: știu ce vor să facă, dar nu știu cum să o facă.

Sunt multe aspecte de discutat atunci când începi un business online: de la research la strategia de marketing și, bineînțeles, platforma pe care va fi realizat  viitorul site. Există atât de multă informație în online despre platformele de eCommerce, încât informația calitativă este îngropată în articole de marketing. Asta duce la lipsa încrederii în surse și generează confuzie.

Acest articol își propune să analizeze și să compare aceste platforme. La final, fiecare va putea alege cea mai bună variantă pentru creare magazin online în funcție de nivelul și necesitățile afacerii sale.

Ce este o platformă ecommerce?

O platformă de eCommerce este o soluție software care facilitează crearea de magazine online. Aceste magazine sunt puncte de întâlnire între comercianți și utilizatori. Aceștia din urmă pot căuta, găsi, inspecta și cumpăra produsele magazinului. Finalitatea procesului, achiziționarea de produse, se face prin intermediul unui cărucior digital de cumpărături și al unei funcții de check out. Produsele vor fi livrate la o adresă aleasă de cumpărători într-o perioadă de timp prestabilită de către vânzător. Plata se poate face atât online cât și la livrare.

Tipuri de platforme de ecommerce

Platforme ecommerce de tip open source

O platformă open source pentru eCommerce înseamnă o soluție software care oferă acces la codul sursă, astfel încât oricine poate modifica sau personaliza codul, în funcție de nevoi. Este soluția ideală pentru cei care vor să aibă un magazin online complet personalizat.

Avantaje

  • “Personalizare completă” – Platformele open source oferă posibilitatea să vă personalizați orice detaliu al magazinului. Acest aspect este important atunci când vreți să creați un brand sau să creați o experiență de cumpărături unică.
  • “Flexibilitate” – Magazinele create pe astfel de platforme au o flexibilitate ridicată. Oricând, o echipă de developeri vă poate modifica, adăuga sau elimina funcții din magazin. Cu cât scalați mai mult, cu atât probabilitatea să aveți nevoie de funcții noi crește.
  • “SEO Marketing” – Posibilitățile open-soruce-ului pentru search engine optimization sunt complete. Pe termen lung, acestea vă vor permite să vă evidențiați și să vă ridicați peste competiția voastră.
  • “Eficiență financiară” – Majoritatea platformelor vin fără costuri. Veți avea nevoie de o echipă de programatori și designeri care să vă construiască funcționalitatea magazinului.

Dezavantaje

  • “Mentenanță grea” – Spre deosebire de alte tipuri de platforme, aceasta nu include hosting-ul, plugin-uri, tool-uri de marketing sau inventar. E nevoie de cunoștințe avansate de coding ca să puteți să construiți un webshop funcțional.
  • “Securitate redusă” – Majoritatea open-source-urilor pot fi downloadate și modificate de oricine. Asta creează o amenințare majoră din partea hackerilor.
  • “Dificultăți cu hosting-ul” – Rămâne la decizia fiecăruia să își găsească și aleagă un host de încredere, care să îi asigure caracteristicile necesare pentru hosting.
  • “Costuri ascunse” –  Deși majoritatea platformelor sunt gratuite, când magazinul începe să scaleze, de obicei, apar și costuri ascunse precum mentenanță sau suport.
  • “Suport lipsă” – Să găsești suport pentru diferitele platforme open source poate fi foarte greu. Majoritatea tool-urilor sunt dezvoltate de developeri în timpul lor liber, ca hobby. Asta înseamnă că suportul necesar îl veți găsi pe forumuri.

Platforme SaaS

SaaS, software as a service, este un model de livrare licențe de software. Prin acest model, licența este livrată către un utilizator și accesată de acesta online. Platformele SaaS de comerț electronic sunt soluții care oferă magazine online la cheie, deja construite, dar care pot fi personalizate. Acestea pot fi achiziționate prin abonare. Platformele SaaS reprezintă soluția perfectă pentru cei care vor să vândă online cu cât mai puține bătăi de cap (fără grija hosting-ului sau a mentenanței).

Avantaje

  • “Flexibilitatea caracteristicilor” – Platformele SaaS sunt flexibile în dezvoltarea caracteristicilor, precum integrări și instrumente.
  • “Costuri fixe și transparente” – Fiind oferite sub formă de abonamente, magazinele pe platforme SaaS vin cu un cost fix. Veți ști de la bun început pentru ce plătiți și ce caracteristici sunt incluse în diferitele abonamente.
  • “Timp rapid de livrare” – Din momentul în care aveți asigurate elementele unice de design, detaliile produselor și contractele de plăti online și curierat, magazinul este gata de lansare într-un timp foarte scurt.
  • “De încredere” – Pe o platforma SaaS veți avea backup la date, suport dedicat și nu trebuie să vă ocupați voi de infrastructura hardware. De asemenea, costurile mentenanței sunt deja incluse.
  • “Ușor de folosit” – Magazinele online pe platforme SaaS sunt foarte ușor de folosit pentru că sunt construite într-un mod intuitiv, pentru persoane atehnice.
  • “Securitate sporită” – Securitatea magazinului online nu mai este responsabilitatea proprietarului magazinului, ci a platformelor. Acestea asigură securitatea prin centre de date și back-up-uri regulate.

Dezavantaje

  • “Personalizări limitate” – Anumite platforme SaaS sunt limitate când vine vorba de personalizări. Fiind construite pe șabloane deja dovedite funcționale, magazinele la cheie vin cu mai puține personalizări decât magazinele online pe alte tipuri de platforme.
  • “Magazine simplificate” – Dacă vinzi pe mai multe marketplace-uri, ai mulți subcontractori cu care colaborezi, vinzi internațional și ai un process de vânzări foarte complicat, cel mai probabil, platformele SaaS pentru eCommerce nu sunt cea mai bună alegere pentru tine.

Platforme Custom

Platformele Custom reprezintă magazine online create de la 0, în limbaje de programare clasice, precum: HTML, CSS, JS, PHP, .NET, Java, SQL, etc. Desigur, aceste limbaje pot varia în funcție de necesitățile magazinului și preferințele dezvoltatorilor. Acest mod de dezvoltare este ideal pentru afacerile foarte mari, care au nevoie de control total asupra codului și asupra datelor. De obicei, acestea ajung să își angajeze propria echipă de developeri și să păstreze mentenanța magazinului “in-house”.

Avantaje

  • “deții totul” – Această metodă de dezvoltare îți oferă dreptul de proprietate pe tot ce înseamnă cod, seturi de date și baze de date.
  • “ca o mănușă” – Îți poți crea magazinul online astfel încât să se muleze ca o mănușă pe nevoile afacerii tale. Avantajul de a construi de la 0, fără delimitările unui open source sau SaaS, este principalul promotor al acestei platforme.

Dezavantaje

  • “cel mai ridicat cost” – Ai nevoie de o echipă specializată în web-dev. Costurile sunt foarte ridicate pentru această metodă de dezvoltare.
  • “mentenanță grea” – Mentenanța pentru această metodă este mai dificilă decât la celelalte două metode. Asta aduce un alt cost ridicat.
  • “angajați extra” – La cât de ridicate sunt costurile pentru a întreține un astfel de magazin online, o să ajungi repede la concluzia că e mai bine să îți angajezi propria echipă de developeri decât să dai proiectul unei firme specializate.

Recomandările easyCart pentru platforme de vânzări online

WooCommerce

Caracteristici

WooCommerce este o platformă eCommerce open-source, construită pe baza WordPress. Este gratuită și poate fi personalizată în întregime. Este una din cele mai cunoscute platforme la nivel global, asigurând mai mult de o treime din totalul magazinelor online existente. Este potrivită pentru orice tip de afacere, dar poate scala fără să îngreuneze magazinul doar într-o măsură limitată.

Avantaje

  • ușor de folosit.
  • nivel nelimitat de personalizare a funcțiilor.
  • optimizarea SEO foarte bună.
  • gamă de extensii și teme mare.
  • varietate largă de plugin-uri ce pot fi instalate.
  • comunitate mare pentru suport.
  • control total asupra datelor tale.
  • în mare parte gratuită.

Dezavantaje

  • greu de gestionat.
  • devine greoaie când este încărcată excesiv.
  • adăugarea de funcționalități avansate necesită multe extensii.
  • necesită suport tehnic pentru a o menține în timp, după ce devine greoaie.
  • temele și plugin-urile cumpărate nu sunt de cea mai bună calitate.

Preț

  • Gratis

Blugento

Caracteristici

Blugento este o platformă SaaS pentru eCommerce. Are la bază Magento 1, actualul Adobe Commerce și este recomandată pentru afaceri mari.

Una dintre cele mai discutate probleme cu această platformă este prețul. Pe lângă abonamentul destul de piperat, vin și cu o taxă unică de instalare de aproximativ 2000 euro.

Avantaje

  • optimizată SEO.
  • integrări cu metode de plată.
  • integrări cu firme de curierat.
  • integrări cu marketplace-uri.
  • hosting inclus.

Dezavantaje

  • foarte scumpă.
  • administrare dificilă.
  • mentenanța nu este inclusă în abonament.
  • soluție bazată pe Magento1, produs care a fost scos de pe piață.

Preț

  • 200-800 Euro/lună plus 2000 euro taxă instalare

Zento

Caracteristici

Zento este o platformă SaaS pentru eCommerce bazată pe Magento 2. Este upgrade-ul celor de la Blugento pentru platforma lor inițială.

Ținând cont de prețurile pachetelor, platforma este de recomandat pentru afacerile mari și enterprise-uri.

Avantaje

  • gamă largă de integrări și instrumente.
  • viteză bună pe device-uri mobile.

Dezavantaje

  • preț foarte mare.
  • soluție nouă pe piață.

Preț

  • 490 – 6000 Euro/lună plus 7000 – 29 000 euro taxă instalare

Shopify

Caracteristici

Shopify este una din cele mai cunoscute platforme SaaS pentru eCommerce. Este recunoscută a fi foarte bună pentru dropshipping, indiferent de nivelul afacerii tale.

Avantaje

  • free trial – 7 zile.
  • implementare rapidă.
  • o gamă largă de teme.
  • integrări Social Media.
  • integrări cu procesatori de plată.

Dezavantaje

  • opțiuni de personalizare a temelor reduse.
  • taxează tranzacțiile și iau un procent din încasări.
  • dificil de extras datele pentru mutat pe altă platformă.
  • o soluție îngrădită, fără posibilități pentru modificări majore.

Preț

  • 24-300 USD/lună

easyCart

Caracteristici

easyCart este o platformă SaaS pentru eCommerce. Este bazată pe WooCommerce și este ideală pentru afacerile medii și afacerile care vor să scaleze. Are un termen foarte scurt de livrare și o stabilitate foarte bună, fiind testată cu magazine cu 100 000 produse. Una din cele mai apreciate trăsături ale platformei este optimizarea pentru vânzări. easyCart vine cu un pachet foarte mare de caracteristici și integrări.

Avantaje

  • ușor de folosit.
  • plătită sub formă de abonament.
  • optimizată SEO.
  • integrări cu metode de plată.
  • integrări cu servicii de curierat.
  • funcții de analiză și raportare.
  • funcții de marketing și remarketing + funcție de pop-up.
  • funcție de coș abandonat.
  • prezentare video la produse.
  • optimizată pentru mobil.
  • suport 24/7.
  • mentenanță inclusă.
  • foarte rapid de implementat.
  • design la comandă, personalizat.

Dezavantaje

  • puține teme.
  • soluție nouă pe piață.

Preț

  • 29 – 360 Euro/lună

Gomag

Caracteristici

Gomag este o platformă SaaS pentru eCommerce cu o vechime foarte mare pe piață din România. Este recomandată pentru afaceri mici.

Această platformă a creat magazine online pentru o secțiune semnificativă a pieței din România.

Avantaje

  • 15 zile free trial.
  • ușor de folosit.
  • plătită prin abonamente.
  • suport clienți.
  • optimizată pentru mobil.
  • integrări cu metode de plată.
  • integrări cu servicii de curierat.
  • integrări cu emag marketplace.
  • implementare rapidă.

Dezavantaje

  • timpul de suport
  • puține teme.
  • posibilități limitate de personalizare specifică.

Pret

  • 27 – 97 Euro/lună

Opencart

Caracteristici

Opencart este o platformă open source pentru comerț electronic. Este recomandată pentru afacerile mici, fiind recunoscută ca o soluție cu funcții reduse și limitate.

Avantaje

  • poți crea versiuni multilingve ale magazinului.
  • funcții raportare și statistici.
  • multe teme și pluginuri.
  • integrări cu social media.
  • integrări cu metode de plată.
  • posibilitate integrare cu servicii curieri.

Dezavantaje

  • ai nevoie de cunoștințe tehnice.
  • suport clienți doar pt clienții care plătesc.
  • platformă lentă.
  • nu este deloc optimizată SEO
  • o soluție depșită ca și tehnologie

Preț

  • Gratis

Bigcommerce

Caracteristici

Bigcommerce este o altă platformă SaaS pentru eCommerce. Aceasta pune accent pe date și statistici și securitatea lor. Este recomandată pentru orice tip de afacere.

Avantaje

  • trial 30 zile.
  • Abonament.
  • funcții pentru statistici.
  • gamă largă de template-uri.
  • integrări cu metode de plată.
  • integrări Social Media.

Dezavantaje

  • dificil de folosit.
  • se încarcă greu.
  • o soluție îngrădită, greu de dezvoltat în continuare.

Preț

  • 30-300 USD/lună

Merchantpro

Caracteristici

Merchantpro este o platformă SaaS pentru eCommerce din România. Au o vechime de aproximativ 15 ani pe piața românească și sunt recomandați pentru afaceri mici.

Avantaje

  • plan gratuit pentru începători (basic).
  • ușor de folosit.
  • implementare rapidă.
  • suport inclus.
  • funcții pentru inventar.
  • funcții de marketing.
  • integrări cu tool-uri de la Google.

Dezavantaje

  • personalizare limitată.
  • puține caracteristici.
  • mentenanța nu este inclusă în abonament.
  • monitorizarea este inclusă doar pentru planul ‘Enterprise’.

Preț

  • 0 – 115 Euro/lună

Adobe Commerce

Caracteristici

Adobe Commerce este noul nume pentru Magento după ce Adobe au achiziționat bine-cunoscuta platformă. Aceasta platformă este open source și este potrivită pentru afaceri medii și mari.

Avantaje

  • optimizată SEO.
  • versatilă și scalabilă.
  • gamă largă de extensii.
  • o soluție modernă din punct de vedere tehnic.
  • foarte folosită de magazine online mari.

Dezavantaje

  • dificil de folosit.
  • necesită noțiuni de programare PHP sau echipe de programare dedicate
  • nu oferă suport decât pentru magazinele plătite, care sunt foarte scumpe.
  • mentenanță costisitoare.
  • multe bug-uri.
  • module și plugin-uri foarte scumpe.

Preț

  • Gratis

Acestea sunt recomandările noastre și cele mai bune platforme pentru magazine online.

Concluzii

Există foarte multe posibilități când vine vorba de platforme de creare magazine online. Sunt foarte multe soluții noi care oferă servicii din ce în ce mai complexe.

Cel mai important aspect pentru alegerea voastră este să fiți conștienți de nevoile web-shop-ului. Trebuie să analizați atât necesitățile de început de drum cât și caracteristicile utile pe termen mediu și lung.

În momentul în care ați înțeles această imagine de ansamblu veți ști care este cea mai bună platformă eCommerce și veți putea face alegerea corectă.

Pentru orice tip de firmă există platforme și pentru orice mărime a businessului există momentul ideal în care să vă creați magazinul online.

Comerțul electronic în România este în dezvoltare, iar lupta pentru acapararea pieței a început deja.

Noile ordine ANPC
Before and after easyCart

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.
Adaugă comentariu.
Adaugă nume.
Adaugă email.

Află mai multe despre crearea magazinelor online.

Ai întrebări? Completează formularul și contactează-ne!

Un specialist îți va răspunde în cel mai scurt timp posibil.

Poți lua legătura cu un consultant apelând 0722 106 764.