Când este momentul pentru un upgrade la magazinul tău online?

scris de Gabriel Teodorescu

Când este momentul pentru un upgrade la magazinul tău online?

Ecommerce-ul este un domeniu antreprenorial într-o continuă evoluție. La fel sunt și magazinele online. Apar noi cerințe, se reiau trenduri de design și se dezvoltă tot mai multe funcții și instrumente pentru acestea.

Ecommerce-ul este și un domeniu nou, iar în cea mai mare parte a globului, tranziția de la vânzări fizice la cele online încă nu s-a finalizat. Acest aspect contribuie, de asemenea, la schimbări continue în dezvoltarea magazinelor online. 

Motivele antreprenorilor pentru upgrade-uri la magazinele online sunt însă mai complexe de atât.

Un upgrade la magazinul online înseamnă un pas în plus în evoluția businessului tău.

Upgrade-ul este o investiție. Îl faci pentru că o să aducă anumite beneficii. Cum rămâne însă cu alegerea momentului pentru upgrade?

Există “martori” care te pot ajuta să realizezi că este timpul pentru o îmbunătățire.

Cei mai întâlniți sunt următorii:

  1. Încărcarea lentă
  2. Designul învechit
  3. Opțiuni de plată limitate
  4. Designul adaptabil pentru mobil este necorespunzător
  5. Managementul dificil al magazinului

Încărcare lentă

Încărcarea lentă a magazinului este unul din cei mai eficienți factori în alungarea clienților.

O încărcare lentă este frustrantă până și pentru cei mai calmi dintre vizitatori. Partea și mai rea este că aceștia ajung la competitori pentru a achiziționa produsul pe care l-ar fi luat de la tine.

Această încărcare lentă poate fi determinată de factori precum:

  1. Pluginuri instalate – Pluginurile pot adăuga funcționalitate magazinului, dar pot și să-l încetinească dacă nu sunt optimizate.
  2. Scripturi – La fel ca în cazul pluginurilor, acestea sunt folosite pentru funcționalitate. În cazul în care nu sunt optimizate, vor încetini încărcarea magazinului.
  3. Lipsa optimizării pentru mobil – Telefoanele mobile, de cele mai multe ori, au o conexiune mai slabă la internet, iar dacă magazinul online nu este optimizat pentru aceste dispozitive, timpul de încărcare al acestora va fi mai mare.
  4. Imagini foarte mari – Imaginile de dimensiuni mari, neoptimizate, pot încetini încărcarea magazinului.

Aceste probleme apar foarte des când dezvoltarea magazinelor online se face prin “prieteni și cunoștințe”.

Design învechit

Nu te duci la un party în haine vechi, nu? Dacă e un theme party, poate că da, dar în rest vrei să arăți impecabil. Nu mai vorbim de întâlnirile de business. Ești la 4 ace, fără doar și poate.

Același lucru se aplică și în cazul magazinului tău. Un design învechit poate afecta nivelul de încredere și credibilitate al businessului. Poate face magazinul să pară neprofesionist și să alunge clienți.

Al doilea aspect afectat de un design învechit este UX-ul (experiența utilizatorului). Magazinul tău poate părea greu de navigat și neprietenos. Utilizatorii vor avea nevoie de mai mult timp sau mai multe clickuri pentru a-și găsi produsele, iar acest lucru se poate transforma în frustrare. În cele din urmă, vei pierde clienți.

Încă un aspect afectat de un design învechit este acela al funcționalității. Tehnologia și trendurile de design avansează, iar dacă nu faci pasul în același timp cu ele, magazinul tău nu va oferi ultimele funcții și caracteristici la care utilizatorii tăi se așteaptă.

Un design modern, ușor de navigat, curat o să inspire încredere și credibilitate. Așa vei putea converti mai ușor vizitatorii în clienți.

Upgrade-urile periodice ale designului sunt metoda ta de asigurare că îmbunătățești constant structura, interfața și funcționalitatea magazinului tău, că oferi cea mai bună experiență de cumpărături.

Opțiuni de plată limitate

Dacă magazinul tău nu oferă toate opțiunile de plată preferate de segmentul tău de piață, ai o problemă. 

Lipsa opțiunilor de plată afectează într-un mod negativ procesul tău de vânzări.

Efectele se vor vedea în: 

  1. Vânzări reduse – Când clienții nu pot plăti prin metoda preferată, vor abandona coșul de cumpărături și se vor duce la următorul magazin care le acoperă necesitățile.
  2. Rată de conversie redusă – Utilizatorii care nu pot plăti prin metoda dorită nu vor fi convertiți în clienți pentru că nu își vor finaliza procesul de cumpărături.
  3. Dezavantaj competitiv – Toți acești utilizatori care nu finalizează cumpărăturile vor merge la competitorii tăi.

Poți evita aceste efecte negative prin a te ține la curent cu tendințele din piață și prin a-ți cunoaște piața.

Fiecare segment are preferințele lui. Doar pentru că plata online este cea mai întâlnită opțiune nu înseamnă că trebuie să te limitezi la ea. De exemplu, în România, cea mai mare bucată de piață încă prefera plata la livrare.

Oferă o gamă largă de opțiuni pentru a mulțumi cât mai mulți utilizatori: plată online, plată la livrare, plată prin ordin bancar, etc.

În plus, dacă ești la curent cu tendințele din piața globală, vei ști că o parte semnificativă de businessuri adaugă și plata în criptomonede.

Informează-te și upgradează-ți magazinul online pentru a satisface o gamă cât mai largă de potențiali clienți.        

Experiență neplăcută pe mobil

Tot mai mulți utilizatori preferă telefonul mobil pentru a naviga pe internet și pentru a-și face cumpărăturile online. Mai bine spus, am ajuns în punctul în care majoritatea utilizatorilor folosesc telefonul mobil în mod primar pentru aceste activități.

Acest lucru dă o importanță foarte mare designului pentru mobil și experienței utilizatorilor pe mobil. Desigur, este important să oferi o experiență ușoară și plăcută pentru orice dispozitiv, dar devine prioritară experiența pentru device-ul folosit cel mai des.

Un design “mobile first” bun îți va oferi o asigurare că vei evita următoarele efecte negative:

  1. Trafic de pe mobil redus – Este cel mai prost moment pentru a avea un design de mobil greșit. Din ce în ce mai mulți utilizatori folosesc acest dispozitiv. Nu îi pierde.
  2. Experiență pe mobil nesatisfăcătoare – Un design slab pentru mobil îți va face magazinul online să fie greu de navigat de către potențialii clienți. Acest lucru duce la scăderea vânzărilor.
  3. Rată de conversie din traficul de pe mobil scăzută – Design slab, experiență nesatisfăcătoare, trafic redus. Toate acestea duc la o rată de conversie scăzută.
  4. Impact negativ asupra imaginii brandului – Un design pentru mobil slab va face ca magazinul tău să pară neprofesionist.

Un magazin online „responsive”, adaptabil pe mai multe dispozitive (mobil, tableta, laptop, desktop) este soluția ideală. În felul acesta mulțumești toți vizitatorii și îți respecți imaginea brandului.

Management dificil al magazinului

Un magazin online poate avea în spate un plan de operațiuni complex. Cu cât magazinul crește în expunere, în număr de comenzi, cu atât se îngreunează și managementul acestuia.

Ai nevoie de aplicații și instrumente pentru management stoc, inventar, pentru comenzi, management liste clienți și pentru comunicare.

Un magazin online care nu are asemenea instrumente devine greu de manageriat și va fi afectat la următoarele capitole:

  1. Ineficiență operațională – Poate provoca întârzieri în procesarea comenzilor, poate provoca greșeli în inventar și poate aduce probleme în relațiile cu clienții.
  2. Productivitate redusă – Dacă tu sau un angajat de-al tău veți pierde timp în a lucra cu un instrument de management vechi sau defect sau, dacă veți pierde timp actualizând manual inventarul sau listele de clienți, veți încetini productivitatea.
  3. Date inexacte – Un instrument pentru management depășit poate genera un nivel al inventarului greșit. 

Pentru a evita astfel de situații, este important să îți menții magazinul și instrumentele acestuia la zi. Nu numai că vei contracara aceste riscuri, dar vei fi la zi cu ultimele dezvoltări din domeniu.

Dacă platforma ta nu îți oferă astfel de funcții și instrumente, ar trebui să iei în considerare upgrade-ul la o platformă robustă, care să le includă. Acestea te vor ajuta să îți manageriezi magazinul online ușor și eficient. Timpul pe care îl câștigi datorită lor îl poți investi în creșterea afacerii.

De ce să îți upgradezi magazinul online?

Știm care sunt principalii “martori” care îți indică momentul în care trebuie să faci upgrade magazinului tău online. Ne mai rămâne să discutăm și motivele pentru care vei face upgrade-ul.

Experiență de cumpărături este îmbunătățită

Unul din cele mai importante beneficii ale upgrade-ului unui magazin online este îmbunătățirea experienței de cumpărături.

Obiceiurile de navigat online ale utilizatorilor sunt mereu în schimbare. Stilurile de design, ca și moda, se rotesc de-a lungul anilor. De fiecare dată când acestea cer o schimbare în designul interfeței magazinului tău, vei avea ocazia să îmbunătățești și experiența utilizatorilor.

O experiență de cumpărături ameliorată este un factor critic pentru magazinul tău online pentru că: 

  1. Îmbunătățește satisfacția clienților – Un webshop cu o experiență de cumpărături îmbunătățită înseamnă un webshop ușor de navigat, rapid, cu o interfață plăcută. Un astfel de magazin online produce clienți loiali, generează word-of-mouth și aduce vânzări mai multe.
  2. Crește rata de conversie – O experiență de cumpărături upgradată va converti mai ușor vizitatorii în clienți (crește probabilitatea ca aceștia să finalizeze procesul de cumpărături).
  3. Aduce un avantaj competitiv – Dacă experiența de cumpărături a magazinului tău este mai bună decât cea a competitorilor vei lua din clientela acestora. Chiar dacă competitorii tăi își upgradează magazinele mai târziu, doar avantajul de a fi fost primul în segmentul tău de piață care a făcut asta, e suficient ca să păstrezi noii clienți.

Experiență de cumpărături îmbunătățită nu înseamnă doar un site rapid, ușor de navigat. Trebuie să fii la modă și cu instrumentele și funcțiile noi pe piață care facilitează asta. În anii trecuți un wishlist și o funcție de comparare produse erau suficiente. În prezent trebuie să ai modul de live chat pentru “customer success” (noul customer service), iar integrarea metodelor de plată prin crypto par să fie din ce în ce mai căutate. De aceea este foarte importantă alegerea platformei de eCommerce.

Cresc vânzările

Poate cel mai important motiv pentru upgrade din punctul de vedere al antreprenorului care gestionează afacerea. 

Upgrade-urile constante ale magazinului online vor crește vânzările afacerile tale pentru că: 

  1. Îți cresc încrederea și credibilitatea – Un webshop bine desenat și la zi cu upgrade-urile va crește nivelul încrederii și credibilitatea brandului tău. 
  2. Managementul devine mai ușor – Fiecare upgrade oferă unelte și funcții noi pentru management stoc și inventar. Vei câștiga timp datorită lor.
  3. Ai la dispoziție noi instrumente pentru marketing – Noile unelte de marketing te vor ajuta să crești rata de conversie.
  4. Optimizezi experiența pe mobil – Optimizând experiența pe mobil te asiguri că îți satisfaci utilizatorii care folosesc acest dispozitiv în mod principal. Cum traficul de pe dispozitivele mobile este în creștere, își vei asigura o rată de conversie bună.

Upgrade-ul magazinului îl va aduce la zi cu toate instrumentele și optimizările necesare. Acestea îți asigură o rată de conversie bună deoarece oferă încredere, credibilitate și o experiență ireproșabilă utilizatorului.

Securitatea magazinului este îmbunătățită

Upgrade-ul magazinului tău online înseamnă și securitate îmbunătățită pentru acesta. 

Upgrade-ul aduce ameliorări la capitolul vulnerabilități, la caracteristici pentru siguranță, la acorduri regulamente și standarde, precum și la protecția datelor.

  1. Vulnerabilități – Cu timpul, apar vulnerabilități în magazinul online care ar permite atacuri compromițătoare. Upgrade-ul magazinului elimină aceste vulnerabilități.
  2. Caracteristici de siguranță – Aceste caracteristici sunt adăugate în timp de platforme. O versiune mai nouă a magazinului tău online se va bucura de ultimele caracteristici din domeniul siguranței.
  3. Acorduri regulamente – În funcție de industria în care activezi, va trebui să te supui anumitor acorduri și standarde. Upgrade-ul magazinului îți asigura alinierea la aceste standarde și acorduri.
  4. Protecția datelor – Un magazin online colectează date precum date de contact și informații bancare (date card). Upgrade-ul magazinului este metoda prin care îmbunătățești protecția acestor date, fie că vorbim de criptare, acces sau backup. De asemenea, o pagină/secțiune vizibilă pentru utilizare cookie-uri va da încrederea necesară utilizatorilor pentru a-și face cumpărăturile în magazinul tău.

Securitatea magazinului tău este un motiv întemeiat pentru upgrade-ul webshop-ului. Cu siguranța, un webshop fara certificat de securitate, sau un webshop considerat dubios va pierde trafic și clienți.

Competiția crescută în domeniul tău de activitate

Competiția crescută din nișa ta de activitate reprezintă un motiv bun de upgrade.

Ca în orice domeniu, primul care aduce pe piață o experiență nouă, inovativă, o îmbunătățire față de competitori va fi considerat pilonul reprezentativ al domeniului.

Chiar dacă nu vei fi primul, atâta timp cât oferi cea mai bună experiență de cumpărături, ultimele aplicații, funcții și instrumente, și atâta timp cât îți menții identitatea vizuală a brandului la cele mai înalte standarde, vei fi relevant. Să le discutăm pe fiecare în parte.

  1. Progresul tehnologic (ultimele aplicații, funcții și instrumente) – Tehnologia evoluează constant și, odată cu ea, evoluează și instrumentele și caracteristicile magazinelor online. Un upgrade îți va oferi ultimele aplicații, funcții și instrumente necesare unui webshop pentru a se păstra relevant. Dacă în 2010 se discuta despre chatbots că vor fi sau nu implementați, în 2023 aceștia au devenit o necesitate. În prezent se discută despre plăți în criptomonede și realitate augmentată.
  2. Identitatea vizuală a brandului – Un magazin online care reprezintă bazele unui brand are nevoie constant de upgrade-uri la design. Astfel, vei crea o imagine de încredere și profesionistă pentru brandul tău. Un design depășit nu poate genera clienți fidel și “brand equity”.

Upgrade-ul magazinului te ajută să fii competitiv, iar cu cât upgradezi mai repede, cu atât ești mai relevant.

Ai nevoie de rebranding

Dacă treci printr-un proces de rebranding ai nevoie de un upgrade al magazinului online.

Este important să te asiguri că magazinul tău online este la zi cu schimbările de identitate ale business-ului tău. Pe lângă asta, un upgrade pentru rebranding poate oferi mai multe avantaje.

  1. Identitatea brandului – Rebrandingul reprezintă oportunitatea perfectă pentru un upgrade al identității vizuale (include logo și paletă culori), iar upgrade-ul magazinului presupune o actualizare a designului acestuia.
  2. Avantaj competitiv – Upgrade-ul magazinului pentru rebranding generează un avantaj competitiv prin diferențiere. Fiecare brand este construit ca să fie unic, iar prin rebranding te poți repoziționa pe piață și, astfel, vei atrage noi clienți.
  3. Oportunitate de marketing – Rebrandingul magazinului crează și o oportunitate de promovare și marketing. Îți poți promova update-ul magazinului prin campanii pe social media.

Rebrandingul este un motiv foarte bun pentru upgrade-ul magazinelor online. Acest upgrade va crea o experiență închegată pentru clienții tăi și va îmbunătăți identitatea vizuală a brandului tău. Te ajută să te diferențiezi de competitori, să câștigi încrederea utilizatorilor și să creezi clienți loiali.

easyCart

Platforma pentru creare magazine online easyCart îți oferă confortul de a ști că magazinul tău este la zi cu toate upgrade-urile. Upgrade-urile platformei sunt incluse în abonament, iar designul la comandă îți oferă tot ce ai nevoie pentru a crea un brand unic.

Concluzie

În concluzie, upgrade-ul magazinului tău online reprezintă un proiect major care aduce beneficii importante afacerii tale. 

Trebuie să te menții informat cu ultimele dezvoltări din domeniu, cu trendurile de design, să înțelegi preferințele clienților tăi și să aplici aceste cunoștințe la timp. Uneori, doar pentru că ești primul care face upgrade-ul poate reprezenta un avantaj competitiv mare.

Dacă activezi în eCommerce și ai nevoie de informații utile din acest domeniu, te invit să te abonezi la newsletter-ul nostru.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.
Adaugă comentariu.
Adaugă nume.
Adaugă email.

Află mai multe despre crearea magazinelor online.

Ai întrebări? Completează formularul și contactează-ne!

Un specialist îți va răspunde în cel mai scurt timp posibil.

Poți lua legătura cu un consultant apelând 0722 106 764.