Avantajele producătorilor în eCommerce

scris de Gabriel Teodorescu

Avantajele producătorilor în eCommerce.

În această lume digitală, în care rapiditatea și confortul reprezintă esența experienței de cumpărături, afacerile din industria comerțului electronic câștigă din ce în ce mai mult teren. Însă nu toate afacerile din comerțul online sunt egale. Afacerile producătorilor în eCommerce depășesc performanțele celorlalte businessuri online deoarece aceștia pot să vândă direct de pe linia de producție către consumatorul final. Această modalitate oferă o multitudine de avantaje producătorilor care, prin eliminarea intermediarilor, își optimizează activitatea comercială și construiesc relații mai puternice cu consumatorii.

În acest articol vom enumera avantajele cheie ale producătorilor în eCommerce și vom analiza cum acestea redefinesc comerțul.

Magazine online pentru producători

Avantaje

Controlul lanțului de aprovizionare

Magazinele online pentru producători sunt printre cele mai bune puncte de desfacere pentru afacerile acestora. Acestea reprezintă cea mai bună metodă de acces la piața internațională. 

Această metodă are mai multe avantaje:

În primul rând, producătorii care își vând produsele prin intermediul platformelor online dețin controlul întregului lanț de aprovizionare. Astfel, aceștia pot elimina intermediarii și pot eficientiza costurile, ajungând să își crească vânzările substanțial. Vânzările directe către consumatori ajută și la optimizarea producției și asigură calitatea produselor.

În al doilea rând, vânzând direct către consumator, producătorii pot urmări în timp real datele despre inventar și pot face ajustări procesului de producție în funcție de cererea din piață. Aceste ajustări ajută la un control mai bun al lanțului de aprovizionare.

O altă parte a lanțului de aprovizionare este onorarea comenzilor. Aceasta este mai eficientă și mai rapidă prin vânzări directe deoarece se elimină timpii și costurile adăugate de intermediari.

Controlul întregului lanț de aprovizionare îmbunătățește și serviciul de relații clienți. Vânzarea directă către consumatori ajută producătorii să ofere servicii personalizate clienților, iar acestea aduc un număr mai mare de clienți loiali.

Marjă de profit mai mare

Adoptarea unei soluții eCommerce transformă modelul de business pentru afacerile producătorilor. Vânzând direct către consumatori prin propriul magazin online elimină intermediarii și marja de profit a acestora. Acest aspect duce la o strategie de stabilire a prețurilor mai bună și la o marjă de profit mai mare.

Bineînțeles, datorită vânzărilor online, prin propria platformă, ca producători, marja de profit poate fi mărită prin mai multe metode:

În primul rând, costurile generale pot fi reduse. Neavând nevoie de magazine fizice, producătorii pot elimina costurile adiacente acestora (chirie, mentenanță, angajați, etc.). Această eliminare de costuri lasă loc pentru o marjă de profit mai mare. 

În al doilea rând, costurile de marketing pot fi eficientizate. Atunci când producătorii vând prin intermediari, se bazează pe strategiile acestora de marketing pentru promovarea produselor. Vânzând direct către consumatori cu ajutorul unui magazin online, producătorii pot colecta date și pot lua decizii în baza lor, decizii care ajută la eficientizarea bugetelor de marketing.

În același timp, colectarea de date poate îmbunătăți foarte mult felul în care sunt cheltuite bugetele pentru marketing și vânzări.

Relații îmbunătățite cu clienții

Un alt avantaj al producătorilor în eCommerce este formarea de relații mai bune cu consumatorii.

Atunci când vânzările se fac prin intermediari, contactul producătorilor cu consumatorii este limitat, iar interacțiunile dintre aceștia sunt reduse la feedback și retururi.

Atunci când afacerile vând direct către consumatori printr-o soluție eCommerce pentru producători, se stabilește o relație mai bună între aceste părți. Pe lângă contactul direct, crește și calitatea interacțiunilor, lucru care duce la clienți loiali și împuternicirea brandului. 

Vânzările prin propriul magazin online permit producătorilor să îmbunătățească relațiile cu clienții și prin:

  1. Oferirea unor experiențe de cumpărături personalizate

Magazinele online permit producătorilor să colecteze date despre consumatori, precum istoricul achizițiilor, preferințe și date comportamentale. Aceste date pot fi folosite pentru a oferi promoții sau recomandări personalizate.

  1. Serviciu de relații clienți mai receptiv

Datorită vânzărilor directe, producătorii pot oferi servicii de relații cu clienții directe și precise, rezolvând astfel problemele consumatorilor într-un mod eficient. Astfel crește nivelul de încredere și loialitate față de afacerile producătorilor.

  1. Feedback direct

Producătorii pot colecta, prin platforma de eCommerce, feedback și pot dobândi o înțelegere mai bună a consumatorilor. Feedback-ul și înțelegerea provin, de obicei, din review-uri la produs, ratinguri și comentarii. Aceste informații ajută producătorii să identifice potențialele îmbunătățiri ale produselor și să ia decizii pe bază de date.

Control produse

Încă un avantaj al producătorilor în eCommerce este cel al controlului asupra produselor. 

Atunci când producătorii vând prin intermediari, chiar dacă folosesc propria platformă de distribuitori, au un control limitat asupra prezentării produselor, asupra marketingului și a vânzărilor. Intermediari vin cu propriile proceduri și politici, iar acest lucru limitează controlul producătorilor asupra ofertelor din piață cu propriile produse.

Atunci când producătorii vând prin propriul magazin online dețin și controlul a ce se întâmplă cu produsele lor la mai multe nivele. De exemplu:

  1. Controlul asupra prezentării produselor

Magazinele online permit producătorilor să-și “așeze în vitrină” produsele în felul preferat de consumatorii lor. Pot stabili ordinea, își pot crea propriile imagini, videouri și descrieri cu ajutorul cărora să își prezinte produsele și caracteristicile acestora.

  1. Controlul asupra ofertelor

Vânzările prin propriul webshop oferă producătorile posibilitatea de a-și comercializa produsele prin oferte personalizate pe baza necesităților și preferințelor clienților lor. Pot extrage aceste necesități și preferințe din datele colectate cu ajutorul webshopului.

  1. Controlul asupra promoțiilor și prețurilor

Platformele online de eCommerce oferă producătorilor și controlul asupra promoțiilor și strategiilor de stabilire a prețurilor. Aceștia pot conduce campanii vizate de promoții și pot ajusta prețurile în timp real, în baza cererii.

  1. Controlul asupra dezvoltării produselor

Producătorii care folosesc magazinul online ca punct de desfacere pentru afacerea lor pot lansa și testa produsele noi într-un mod eficient și rapid. Asta poate ajuta antreprenorii să răspundă cerințelor din piață și să se mențină în fața competiției.

Branding

Ultimul avantaj al producătorilor în eCommerce, despre care vom discuta în acest articol, este acela al brandingului.

Crearea de clienți loiali și controlul asupra prezentării produselor reprezintă baza acestui avantaj. Pe lângă acestea, există și alte metode prin care eCommerce-ul ajută producătorii să-și construiască și promoveze brandul:

  1. Controlul complet al comunicării

Vânzările prin magazine online permit producătorilor să-și comunice viziunea și valorile mai eficient decât ar face-o dacă vând prin intermediari. Magazinul online le permite să-și creeze propriile descrieri la produse, propriile povești și mesaje de marketing. Astfel, vor expune o imagine a brandului consistentă și convingătoare.

  1. Diferențiere

Platformele de eCommerce oferă producătorilor o oportunitate unică de a-și diferenția brandul de competiție. Această diferențiere se poate evidenția prin comunicarea directă și eficientă a caracteristicilor unice, a calității și a valorii adăugate de produsele brandului. Scopul diferențierii este de “a scoate capul din mulțime” și de a câștiga clienți.

  1. Contactul direct cu consumatorii

Comerțul electronic permite producătorilor să interacționeze direct cu consumatorii și să-și construiască o comunitate în jurul brandului. Comunicare cu comunitatea se poate face prin canale de social media, emailuri și alte canale de marketing. Scopul este de a crea și de a crește loialitatea față de brand.

Pe scurt

Considerând creșterea numărului de utilizatori ai platformelor pentru comerț electronic, putem afirma cu convingere că vânzările online sunt cea mai bună metodă de a face comerț.

Prin vânzări online directe, producătorii au oportunitatea să recapete controlul lanțului de aprovizionare și să construiască relații directe și mai eficiente cu consumatorii. Acest lucru duce la o marjă de profit îmbunătățită și la o adaptare mai rapidă la necesitățile pieței, iar aceste eficientizări ajută la loializarea clienților și pun bazele propriului brand.

Dacă și tu ești producător și vrei să profiți de avantajele ecommerce-ului, este important să ai un magazin online profesionist. Chiar dacă ești la început de drum sau vrei să-ți îmbunătățești prezența online, platforma pentru creare magazine online, easyCart, este oportunitatea ta să fii competitiv.

Abonamentul easyCart este o soluție dinamică și îți oferă posibilitatea de a-ți adapta magazinul online la nevoile afacerii tale.


Abonează-te la newsletter!

Fii primul care află! Abonează-te la newsletter-ul nostru astăzi și descoperă ofertele speciale easyCart.

ABONEAZĂ-TE

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.
Adaugă comentariu.
Adaugă nume.
Adaugă email.

Află mai multe despre crearea magazinelor online.

Ai întrebări? Completează formularul și contactează-ne!

Un specialist îți va răspunde în cel mai scurt timp posibil.

Poți lua legătura cu un consultant apelând 0722 106 764.