Magazine online pentru producători

scris de Gabriel Teodorescu

Magazinele online pentru producători au ajuns o necesitate. Acestea înlocuiesc din ce în ce mai multe magazine fizice și afaceri clasice. Există un trend care schimbă felul de a face cumpărături, inclusiv în România. Din ce în ce mai mulți români își fac cumpărăturile prioritar online, chiar și cele necesare pentru uzul zilnic.

Magazinele online sunt prezentul și viitorul comerțului. Multe afaceri vor ezita să facă schimbarea sau să adauge un web-shop ca punct de desfacere și vor pierde teren față de cei care înțeleg mai repede valoarea adusă de un astfel de magazin.

Indiferent de activitatea businessului tău, chiar dacă produci jucării sau electronice, chiar dacă vinzi direct către consumator sau către alte businessuri, viitorul afacerii tale depinde de prezența ta online.

Este simplu de spus, dar poate părea mai dificil de implementat. Suntem conștienți că nu toți au experiența necesară pentru a crea sau pentru a administra un magazin online, dar chiar dacă ți se pare un domeniu greu de abordat, suntem convinși că oricine se poate descurca cu managementul unui astfel de business online. Trebuie doar să îți dedici câteva ore ca să înțelegi platforma. Mai departe totul e logic și intuitiv.

Principiile de funcționare ale unui magazin online sunt aceleași cu cele ale unui magazin fizic: adu trafic în magazin, expune-l ofertei tale și vinde celor interesați.

Dacă ești o persoană atehnică, o persoană nouă în domeniul eCommerceului, următoarele rânduri sunt pentru tine. Ba mai mult, dacă ești interesat de comerțul electronic, dacă crezi ca viitorul vânzărilor tale este online, vei vrea să te abonezi la newsletterul nostru. Astfel, vei avea acces la viitoarele publicații și la informații utile pentru activitatea din domeniu.

Bazele unui magazin online

Un magazin online este un site web dedicat vânzărilor. Este spațiul virtual în care produsele tale sunt prezentate vizitatorilor paginii tale.

Un magazin online are o adresă web, www.numele-magazinului-tău.ro, și este hostat pe un server. Această adresă este primul, și cel mai important mod, în care potențialii clienți îți pot găsi magazinul.

Ca și un magazin fizic, este compus din mai multe „zone” (pagini web în cazul nostru). Ai o pagină web pentru primit vizitatori (home/acasă). Ai o pagină pentru produse (magazin) împărțită în mai multe sub-secțiuni (categorii produse), o pagină individuală pentru produs și mai ai o pagină web pentru casierie (check-out).

Un magazin online este un business ca oricare altul. Are nevoie de un plan, de timp investit și de dedicație.

Relevanța unui magazin online pentru economia de astăzi

Ca întotdeauna, modul ideal de a face comerț și tendințele din domeniu sunt dictate de consumatori.

Ca și în cazul unui magazin fizic, profitabilitatea magazinului tău online depinde de numărul de vizitatori și de conversia acestora în clienți.

În mod general, magazinele online sunt din ce în ce mai populare datorită creșterii numărului de consumatori care preferă să își facă cumpărăturile online.

După ce în 2022 piața de eCommerce din România a ajuns la aproape 7 mld. Euro, aceasta a înregistrat o creștere de 5-10% în 2023.

Creșterea se datorează înmulțirii numărului de clienți și nu neapărat creșterii valorii bonului/comenzii. Acest aspect confirmă tendința generală a consumatorilor români de a-și face cumpărăturile online. Motivele lor sunt clare: acces instant la o gamă largă de produse, posibilitatea de comparare produse și comfortul.

Dacă comparăm situația consumatorilor români cu cea generală, o să vedem că nu există diferențe majore. Trendul este ascendent și pe plan global. În 2020, totalul vânzărilor în eCommerce, la nivel global, era de 4 trilioane de dolari.

Bineînțeles, pandemia de Covid-19 a accelerat acest proces. Pe lângă mărirea încasărilor pentru afacerile din comerțul electronic, pandemia a și educat forțat consumatorii. A schimbat felul de a face cumpărături pe întreaga planetă.

Magazine online pentru producători

Beneficiile unui magazin online

Pe scurt, magazinele online oferă multe avantaje și antreprenorilor, nu numai consumatorilor.

Pe termen scurt îmbunătățește procesul de segmentare. Acest lucru duce la o comunicare eficientă și la o adaptare la condițiile pieței.

Pe termen mediu ajută la optimizarea și dezvoltarea produselor prin aplicarea feedbackului primit de la utilizatori și prin analiza datelor generate de platforma online.

Pe termen lung triază businessurile. Antreprenorii care investesc timp în afacerile lor vor avea de câștigat. Producătorii vor câștiga și ei teren, dar cel mai mult vor câștiga cei care își transformă afacerea într-un brand. Despre acest subiect urmează să discutăm într-unul din articolele viitoare. Abonează-te la newsletter și nu-l vei rata.

Beneficiile unui magazin online sunt mult mai ample:

Expunere

Magazinul online poate fi accesat de oriunde și de oricine.

Un web-shop este, în primul rând, un punct de desfacere pentru afacerea ta. Spre deosebire de un magazin clasic, acesta nu este limitat de o locație fizică. Poate fi accesat de oricine are acces la internet și adresa web a magazinului. Astfel, un producător își poate vinde produsele oriunde pe glob.

Avantajele acestei posibilități sunt ușor de înțeles:

  • mai mulți vizitatori în magazin;
  • o piață totală mult mai mare;
  • comunicarea ta ajunge la mai multă lume;
  • piață internațională accesibilă;

Eficiență financiară

Costurile unui magazin online reprezintă doar o fracțiune din costurile unui magazin fizic.

Costurile unui producător sunt structurate pe mai multe capitole: costuri de producție; costuri magazin; costuri operaționale; etc. Acestea pot fi reduse foarte mult dacă faci schimbarea la un magazin online.

Știi deja ce înseamnă costurile unui magazin fizic:

  • chiria locației;
  • costuri pentru întreținere;
  • facturi pentru consumabile;
  • costuri mentenanță;

Nu mai punem la calcul costurile imprevizibile, orele pierdute pe drumuri, statul la cozi și alte disconforturi.

În funcție de județ și oraș, vorbim de costuri în valoare de câteva sute de euro până la câteva mii.

Ca să înțelegi, costurile unui magazin online se rezumă la:

  • preț abonament (dacă alegi varianta SaaS);
  • costuri mentenanță (abonamentul easyCart include și costurile pentru mentenanță);
  • preț domeniu (plată anuală);
  • preț hosting (abonamentul easyCart include și costurile pentru hosting);

În total vorbim de câteva zeci de euro până la câteva sute.

Asta face ca un magazin online să fie superior din punct de vedere al eficienței financiare.

Contact direct cu consumatorii

Comunicarea directă ajută la îmbunătățirea ratei de retenție.

Un magazin online este și un canal de comunicare cu publicul tău. Acesta funcționează în ambele direcții.

Magazin -> Consumatori: poți folosi funcțiile magazinului pentru comunicare pentru a livra mesaje de marketing sau vânzări.

Consumatori -> Magazin: utilizatorii magazinului tău produc date și oferă feedback. Aceste informații sunt vitale pentru dezvoltarea produselor tale. Vei ști exact valoarea oferită de produsul tău și cum să o comunici eficient.

Comunicare directă cu utilizatorii se face, în primul rând, pe site. Fie că vorbim de descrierea produselor, de povestea din spatele echipei sau primul titlu întâlnit, toate acestea sunt posibilități de prezentarea informații valoroase. De ex: Descrierea produselor poate conține cuvinte-cheie, căutate de consumatori pe Google. Povestea din spatele echipei poate crea relativitate pentru o parte din utilizatori, iar primul titlu întâlnit poate anunța o campanie de vânzări.

În toate exemplele, informația prezentată ajuta la creșterea vânzărilor.

În al doilea rând, poți comunica prin blog, prin newsletter și prin emailuri pre-formatate. Prin blog poți transmite informații educative, iar prin newsletter poți transmite informații direct listei tale de clienți (celor ale căror date ai voie să le prelucrezi).

În al treilea rând, comunicarea se face prin canalele de promovare.

În toate cele 3 posibilități, scopul comunicării este să aducă trafic în magazin pentru a crește vânzările.

Dezvoltare Brand

Un brand este un concept intangibil de marketing care ajută consumatorii să identifice o companie, un produs sau o persoană.

Acest subiect îl vom discuta pe larg și în unul din articolele viitoare. Te poți abona la newsletterul nostru și nu îl vei rata.

Toți antreprenorii ar trebui să aspire la dezvoltarea unui brand. Este „ultimul nivel” pentru un producător.

Dezvoltarea unui magazin online este doar un prim pas pentru transformarea afacerii tale.

După cum am discutat, magazinul online este un canal de comunicare bi-direcțional. Datele și feedbackul primite de la utilizatori te pot ajuta să-ți transformi afacerea într-una „customer-centric” (concentrată pe clienți). Astfel, vei crea un produs optimizat pentru publicul tău și vei crește „clienți loiali”.

Clienții loiali sunt baza existenței brandului tău. Aceștia ajuta la crearea de „brand equity”.

Brand equity se referă la valoarea comercială rezultată din percepția consumatorilor despre brand.

Pe lângă loialitatea clienților, ai nevoie și de o identitate pentru brand (nume, identitate vizuală, identitate corporativă).

Mai multe despre acest subiect în articolele următoare.

Acces 24/7

Un magazin online este deschis non-stop.

Un alt avantaj al magazinelor online este că sunt deschise 24/7.

Atâta timp cât produsele există în stoc, acestea pot fi comandate la orice oră și orice zi din săptămână.

Ai crede că acest aspect nu contează așa mult, dar fiecare segment de piață are obiceiurile lui. Orele la care navigă pe internet sunt diferite pentru fiecare în parte.

În plus, dacă ai un business care vinde internațional, vei aprecia acest avantaj foarte mult datorită diferențelor de fus orar.

Vânzări

Cel mai important beneficiu al unui magazin online vine din volumul de vânzări.

Până acum ar trebui să fie deja clar că un magazin online poate vinde mult mai mult, în aceeași perioadă, decât un magazin fizic. Totul se reduce la trafic adus în magazin, la câți consumatori ajung în magazinul tău.

De ce un magazin online vinde mai bine decât un magazin fizic?

  • expunerea este mult mai mare;
  • nelimitat de o poziție geografică;
  • acces la piața internațională;
  • deschis 24/7;
  • este mai ușor de adaptat strategia de marketing în baza datelor și feedback-ului (mai multe detalii în următorul capitol);
  • comunicarea este mai eficientă;
  • utilizatorii pot fi retargetați (prin newsletter, prin mailuri promoționale, prin mailuri pentru coșuri abandonate);
  • trendul ascendent de consumatori care cumpără, în primul rând, online.

Colectare și analiză date

Analizează, implementează, urmărește efectele, adaptează și prosperă.

Un magazin online este accesat de un număr de vizitatori unici zilnic. Aceștia lasă în urmă feedback și produc date.

Datele sunt informații care pot fi procesate și stocate în format electronic. Acestea ajută la îmbunătățirea și adaptarea la piață a unui web-shop sau a produselor vândute.

Datele pot fi măsurate, procesate și analizate sub formă de KPIuri (Key Performance Indicators).

Cel mai des, sunt folosite pentru adaptarea strategiei de marketing și vânzări, dar și pentru management și customer success/service.

Pe lângă date, vei primi feedback. Acesta te poate ajuta să îți îmbunătățești produsele, să le optimizezi în baza necesitățile exacte ale publicului tău (diferă de la caz la caz, de la produs la produs).

Mituri despre un site eCommerce pentru producători

De cele mai multe ori, anumiți antreprenori evită schimbarea și adaptarea la condițiile pieței nu pentru că nu înțeleg avantajele, ci pentru că sunt înfrânați de păreri nedocumentate sau frici neîntemeiate.

Mitul 1

Trebuie să ai multe produse ca să vinzi online.

NU ESTE ADEVARĂT!

Poți vinde online cu un portofoliu format dintr-un singur produs. Marile branduri așa încep: un produs demonstrat că vinde și în baza feedbackului își extind portofoliul.

Mitul 2

Este prea scump să vinzi online.

NU ESTE ADEVARĂT!

Costurile unui magazin online sunt mult sub costurile unui magazin fizic. Ceea ce sperie lumea este costul marketingului, dar și acesta, prin comparație, este mai mic decât cel pentru un magazin fizic.

Mitul 3

Mai bine vând pe social media.

NU ESTE ADEVARĂT!

Așa ai crede. Dar când vinzi doar pe social media, nu ai drept de proprietate pe nimic. Nici măcar pe baza de date cu datele de contact ale clienților. Ești 100% dependent de acea platformă. În plus, este imposibil să crești un brand doar folosind social media.

Mitul 4

Clienții mei nu cumpără online.

NU ESTE ADEVARĂT!

Clienții tăi actuali nu cumpără online.

Un magazin online îți dă acces la o piață mult mai mare, iar ceea ce numești acum „clienții mei” reprezintă doar o fracțiune din segmentul de piață pe care l-ai putea acumula.

Mitul 5

Nu pot concura cu marketplace-uri.

NU ESTE ADEVARĂT!

De fapt, este invers. Marketplace-urilor le este teamă de magazinele online ale producătorilor. Ideal, acestea și-ar dori ca toți producătorii să vândă prin marketplace.

Opțiuni pentru dezvoltarea unui magazin online

Cea mai bună opțiune pentru dezvoltarea unui magazin online este să apelezi la o platformă SaaS, precum easyCart.

EasyCart este o platformă pentru creare magazine online optimizate pentru vânzări.

Este gândită să ajute antreprenorii, să le acopere necesitățile:

  • marketing;
  • vânzări;
  • comunicare eficientă;
  • raportare performanțe;
  • integrări, funcții și aplicații;

Puteți vedea toată lista de avantaje, structurată pe capitole, aici.

Cum încep construcția unui magazin online?

Dacă știți exact ce necesități aveți, cea mai simplă metoda este să folosiți configuratorul easyCart.

Dacă aveți nelămuriri, ne puteți contacta prin siteul easyCart.

În ambele cazuri, noi vă stăm la dispoziție.

Până atunci vă invităm să vă abonați la newsletterul nostru pentru a beneficia de următoarele articole și informații despre eCommerce.

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care află! Abonează-te la newsletter-ul nostru astăzi și descoperă ofertele speciale easyCart.

ABONEAZĂ-TE

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.
Adaugă comentariu.
Adaugă nume.
Adaugă email.

Află mai multe despre crearea magazinelor online.

Ai întrebări? Completează formularul și contactează-ne!

Un specialist îți va răspunde în cel mai scurt timp posibil.

Poți lua legătura cu un consultant apelând 0722 106 764.