Social Media vs Magazinul tău online

scris de Gabriel Teodorescu

Social Media vs Magazinul tău online

Ecommerce-ul este o piață în creștere, iar acest aspect determină din ce în ce mai mulți antreprenori să înceapă o afacere online. Toți vor să profite de extinderea acestui domeniu, însă nu toți iau cele mai bune decizii pentru debutul afacerii lor. Mulți antreprenori pun preț doar pe planul pe termen scurt și nimeni nu îi poate învinovăți. Să valorezi câștigurile financiare imediate mai mult decât avantajele termenului lung reprezintă un miraj care atrage foarte mulți tineri la început de drum în viața lor antreprenorială. 

Una din cele mai întâlnite greșeli este cea a vânzărilor strict prin Social Media. Aceste platforme sunt adecvate pentru promovare, însă când vine vorba de vânzări prezintă anumite riscuri.


Riscurile celor care vând prin Social Media

Dacă nu ai o firmă în spate care să-și plătească dările la stat, ești în ilegalitate. 

În general, cei mai mulți antreprenor care vând pe platformele de Social Media, țintesc doar câștiguri financiare rapide. În suficiente cazuri, aceștia uită de obligativitatea legală de a își crea o companie, de a-și declara câștigurile și de a-și plăti taxele. 

Din această cauză vedem, tot mai des, în presă, știri despre controalele ANAF în acest domeniu.

Poți evita acest risc prin înființarea unei companii și prin plata dărilor la stat. Compania poate fi PFA sau SRL și trebuie să aibă codul CAEN 4791.


Dacă planifici doar pentru termenul scurt, o să pierzi pe termen lung.

Mare parte dintre antreprenorii care vând prin Social Media nu își fac planul de afaceri și pe termen mediu și termen lung. Câștigurile imediate, mici, dar sigure, aduc satisfacția minimă necesară. Astfel, aceste afaceri rămân într-o buclă în care nu mai cresc și din care foarte puține business-uri ies.

Ideal, vrei să îți crești afacerea de la an la an și să aduci tot mai multe venituri. Folosind doar platformele de Social Media pentru vânzări vei fi strict dependent de creșterea numărului de utilizatori ai acestora. Pe termen lung, acest lucru nu este practic.

Dacă nu ai un plan de rezervă, riști să pierzi totul.

Platformele de Social Media sunt din ce în ce mai reglementate. Acestea nu mai oferă statornicia de acum câțiva ani. Riscul antreprenorilor să piardă totul este din ce în ce mai real. Baza de clienți, comunitatea, portofoliul de produse sunt ale platformelor. O simplă schimbare legislativă, o reglementare în acest domeniu te poate face să pierzi totul.

Afacerile pot evita astfel de situații prin crearea propriului magazin online și prin transformarea acestuia în canalul principal de vânzări.

Dacă vinzi doar pe Social Media, te pierzi în mulțime.

Acest tip de vânzări reprezintă un risc pentru imaginea afacerii tale deoarece te limitează la a fi doar un alt post pe un wall supra-aglomerat. Este greu să construiești ceva unic atâta timp cât vei arăta ca și ceilalți competitori (aceleași culori, aceeași structură).

Adăugând un magazin online pentru afacerea ta, vei putea să îți expui propria identitate vizuală, precum și unicitatea afacerii tale.

vânzări online: social media vs propriul magazin online

Avantajele celor care au vândut pe Social Media

Nu este totul gri sau negru. Există și multe avantaje ale celor care au vândut pe Social Media, unele dintre acestea fiind foarte importante. Fie că vorbim de experiență sau număr de followeri, ambele sunt atuuri și pot oferi avantaje strategice față de competitorii care deja au un magazin online.

Cele mai importante avantaje ale antreprenorilor care vând prin Social Media:

Experiența nu se șterge cu buretele.

Cei care au vândut strict pe Social Media, indiferent de gama de produse, vin cu o experiență pe care mulți antreprenori din eCommerce nu o au încă. Această experiență cuprinde:

  • Crearea de ad-uri și targetarea segmentelor de piață;
  • Planificarea bugetelor de marketing și eficientizarea acestora;
  • Cunoștințe despre comunicarea online;
  • Creare conținut media;
  • Interacțiunea cu vizitatorii și conversia acestora;


Followerii sunt cea mai bună resursă.

Unul din cele mai importante avantaje ale unei afaceri care a vândut doar pe Social Media este reprezentat de numărul de followeri. Îi poți migra ca utilizatori spre magazinul tău online, în felul acesta anulând dependența business-ului tău de platforma de Social Media.


Clienții loiali sunt baza brandului.

Prima categorie de clienți care te va urma de pe platforma de Social Media pe propriul magazin online este cea a clienților loiali. Aceștia sunt baza oricărui brand. 

Pe lângă rolul lor în materie de “brand equity”, aceștia sunt responsabili și pentru o parte din marketing (word-of-mouth) și, de multe ori, aduc clienți noi pentru business-ul tău, clienți pentru care ai cheltuieli de marketing 0. Pentru a crește un brand însă, pe lângă clienți loiali ai nevoie și de propriul magazin online.


Magazinul tău online

Un magazin online înseamnă mai mult decât doar un canal de vânzări. Reprezintă spațiul tău virtual în care ți-ai organizat expunerea produselor, în care îți prezinți viziunea și identitatea vizuală, totul cumulând într-o experiență de cumpărături pe placul clienților tăi.

Poate fi incomod să treci de la vânzări pe Social Media, o metodologie cu care te-ai obișnuit, la a administra un magazin online, dar efectele pe termen lung fac ca totul să merite.

Când vine vorba de crearea unui magazin online ai nevoie de research. Trebuie să știi ce necesități ai pentru a lua o decizie bună.

Recomandarea noastră este să apelezi la o soluție SaaS (software-as-a-service) pentru creare magazine online, precum easyCart. Pe lângă faptul că poți avea propriul webshop cu o investiție foarte mică, abonamentele sunt configurabile și poți să adaugi oricând funcții și aplicații, fără să ai nevoie de o echipă de developeri. 

De exemplu: abonamentul easyCart este o soluție dinamică, iar celor care au vândut doar pe Social Media până acum le recomandăm o configurație formată din abonamentul de bază + pachetul de SEO și pachetul de Marketing Avansat. În funcție de viteza scalării și necesitățile business-ului abonamentul poate fi îmbunătățit și cu pachetele de vânzări (Avansat și Profesionist). 

Soluția easyCart este configurabilă și se poate adapta la nevoile business-ului tău.

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care află! Abonează-te la newsletter-ul nostru astăzi și descoperă ofertele speciale easyCart.

ABONEAZĂ-TE


Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.
Adaugă comentariu.
Adaugă nume.
Adaugă email.

Află mai multe despre crearea magazinelor online.

Ai întrebări? Completează formularul și contactează-ne!

Un specialist îți va răspunde în cel mai scurt timp posibil.

Poți lua legătura cu un consultant apelând 0722 106 764.