Ce trebuie să știm atunci când vrem un magazin online? (Partea 1)

scris de Gabriel Teodorescu

Ce trebuie să știm atunci când creăm un magazin online? O întrebare folositoare pentru cei ce se gândesc să pornească o afacere în comerțul online.

Sunt mulți factori de analizat, dar vom începe cu detaliile de bază: Ce este un magazin online? Ce necesități de bază are? Ce contracte și parteneriate ne pot ajuta? Ce unelte putem folosi pentru managementul acestuia?

Un magazin online este, în principal, un web-site dedicat vânzărilor, un punct de întâlnire între oferta producătorului și clienți. Acesta nu este singurul punct de definire pentru magazine online.

Magazinul online este și un punct de desfacere pentru o societate comercială. Aceasta presupune înființarea unei firme. Ca orice firmă, în România, aveți nevoie de servicii de contabilitate și servicii bancare.

Tranzacțiile pentru magazine online se pot face atât online, cât și la livrare. Ca să puteți efectua tranzacții online, aveți nevoie de serviciile unei agenții de plăți online. Și, ca să puteți livra produsele, aveți nevoie de un contract cu o companie de curierat.

Așadar, un magazin online este un web-site dedicat vânzărilor, care face legătura între o societate comercială și oferta acesteia și un segment de clienți.

Cum și unde dezvoltăm magazinul?

Pentru crearea magazinului online puteți apela la un dezvoltator web care să îl construiască de la 0 sau la o platformă SaaS care să vă ofere un magazin online la cheie. Puteți găsi mai multe detalii despre opțiunile de pe piață aici.

Un magazin online are nevoie și de mentenanță continuă. Platformele SaaS, de obicei, includ această mentenanță în contract. Ar trebui să vă interesați încă de la începutul contractului dacă mentenanța este inclusă in abonamentul pe care l-ați ales.

Am discutat despre motivele pentru care să alegeți un magazin online la cheie pe o platformă SaaS într-un articol precedent. Puteți găsi articolul aici.

Pe lângă toate avantajele clare, sunt anumite platforme, precum easyCart, care vă oferă puncte de valoare extra. Unul dintre aceste puncte este o lista întreagă de parteneri din domenii adiacente comerțului online.

Primul exemplu: pentru servicii de înființare firmă și contabilitate, easyCart colaborează cu Keez.ro

Keez este o firmă de servicii complete de contabilitate online cu peste 2.500 de clienți de tip IMM din întreaga țară. Activitatea lor este susținută de o rețea de peste 60 de experți contabili autorizați CECCAR. Deoarece sistemul de contabilitate Keez este online, clienții și experții contabili se pot afla oriunde în România sau în străinătate. Mai mult, clienții pot fi în contact cu Expertul Contabil dedicat și cu toate detaliile legate de contabilitatea firmei doar cu un laptop sau telefon și o conexiune stabilă la internet.

Eco-sistemul Keez permite antreprenorului din domeniul comerțului online un acces în timp real, pe mobil și în portal web, la informații precum venituri, cheltuieli, profit, facturi neîncasate, facturi de plată, toate expuse în limbaj antreprenorial.

Îi puteți găsi pe keez.ro unde puteți citi mai multe detalii despre avantajele lor. Pe lângă aceste avantaje vă puteți bucura și de oferta relației easyCart – Keez, reduceri financiare directe pentru utlizatorii easyCart.

Ok, am dezvoltat magazinul online. Ce urmează?

Marketing și SEO.

Marketing este acel domeniu strict necesar în orice activitate comercială și merită un articol întreg doar despre el, dar SEO?

SEO, prescurtare de la “Search Engine Optimization”, este o metodă de promovare folosită pentru corectarea problemelor de crawling și indexare ale site-urilor, dar și pentru creșterea traficului organic, neplătit. Este procesul prin care se urmărește îmbunătățirea poziției site-ului dumneavoastră în paginile motorului de căutare. Cu cât site-ul ‘rankează’ mai bine, cu atât acesta va fi mai vizibil, traficul organic va crește și implicit numărul de lead-uri și conversii.

Conform ultimelor studii, CTR-ul (rata de click) pe rezultatele organice în pagina 2 din Google este de sub 2%, ceea ce înseamnă că ‘dacă nu ești în prima pagină Google, nu exiști’.

Efectele optimizărilor SEO se văd pe termen mediu și lung, iar răbdarea și încrederea sunt calități necesare, mai ales când treceți cu web-site-ul dumneavoastră pentru prima dată prin acest proces. De aceea, easyCart a căutat colaboratori în acest domeniu care să ofere un standard ridicat al serviciilor și rezultate foarte bune.

Prima companie cu care colaborăm în acest domeniu, care ne-a plăcut, nu numai din cauza calității serviciilor, dar și datorită timpul investit în relațiile cu clienții și etica muncii, este Clickbrainiacs.ro

Aceștia se ocupă, în principal, de optimizări SEO. Echipa lor de specialiști a fost formată în agenții de marketing și prestează servicii pe piața Românescă încă din anul 2017 sub ghidarea fondatorului, domnul Sorin Vîlcea.

Datorită relației dintre easyCart și Clickbrainiacs și alinierii valorilor companiilor, vă puteți bucura nu numai de servicii de înaltă calitate, dar și de avantaje financiare. Mai multe detalii despre acestea găsiți pe easyCart.ro.

Am înființat firma, am contracte de contabilitate, cu o firmă de curierat și o agenție de plăți online. Am magazinul lansat și am început și campanii de marketing și optimizarea SEO. Vând cât să fiu sustenabil.

Care este următorul pas?

Scalarea magazinului online

Despre scalare sunt atât de multe de spus, încât merită un articol separat. Și, ca să fim siguri că suntem pe aceași pagină, când spunem scalare, ne referim la creșterea magazinului online prin vânzări, prin aducerea de noi segmente, prin captare audiență și creștere cotă de piață.

O specificație foarte importantă pentru acest capitol: pe cât de importantă este strategia pentru scalare, pe atât de importante sunt și uneltele pe care le folosiți în managementul segmentelor de piață și resurselor interne. Dacă nu sunteți la prima aventură antreprenorială, cu siguranța ați folosit un software CRM (customer relationship manager) sau bine-cunoscutul Excel.

Acestea ajută la managementul pipeline-urilor și segmentelor de clienți, aducând claritate în control și planificare.

Asta face ca platformele care vin cu propria platformă de administrare să fie mult mai apreciate.

Platforma easyCart vine cu propriul panou de administrare, intuitiv și ușor de folosit. Asta ajută proprietarii magazinelor online la un management eficient. Mai multe detalii despre astfel de beneficii puteți găsi pe www.easycart.ro

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.
Adaugă comentariu.
Adaugă nume.
Adaugă email.

Află mai multe despre crearea magazinelor online.

Ai întrebări? Completează formularul și contactează-ne!

Un specialist îți va răspunde în cel mai scurt timp posibil.

Poți lua legătura cu un consultant apelând 0722 106 764.