Lecția de eCommerce

Avantajele eCommerce-ului

scris de Gabriel Teodorescu | Noțiuni de bază despre eCommerce

În acest articol vom discuta în detaliu despre avantajele eCommerce-ului pentru consumatori și avantajele acestuia pentru business-uri.

Ecommerce-ul a devenit metoda de comerț preferată de majoritatea consumatorilor datorită confortului experienței de cumpărături, datorită gamei largi de produse pe care o au la dispoziție și datorită ușurinței cu care pot compara produsele între ele.

Această industrie oferă avantaje și afacerilor, nu numai consumatorilor. De exemplu, magazinele online se bucură de oportunități precum accesul la piața globală, costuri de administrare reduse, venituri mai mari și costuri de marketing mai mici.

În continuare găsiți principalele avantaje pentru fiecare categorie în parte.

Avantaje in ecommerce

Avantajele eCommerce-ului pentru consumatori

Sunt multe avantaje pentru consumatori. Ceea ce trebuie să înțelegem este că aceste avantaje creează “condițiile de existență” pentru industria comerțului electronic. Fără acestea, cel mai probabil, eCommerce-ul nu ar fi avut un succes atât de mare.

Primul și cel mai cunoscut avantaj, ușor de identificat, este confortul experienței de cumpărături

De cele mai multe ori, consumatorii își fac cumpărăturile online din confortul propriei case, folosind un PC sau un telefon mobil. Aceștia elimină nevoie de a face un drum până la magazinul fizic, câștigând astfel timp și bani. Acest avantaj este și mai atrăgător pentru cei cu un program foarte aglomerat.

Al doilea avantaj pentru consumatori este acela al ofertei, aceștia având acces la o gamă largă de produse.

Magazinele online pot oferi o gamă mult mai largă de produse, fără să fie limitate de spațiul fizic, precum un magazin clasic. Acest avantaj aduce consumatorilor un extra câștig în timp deoarece aceștia își pot găsi toate produsele în aceeași locație.

Acest avantaj poate fi interpretat și ca un avantaj pentru magazinele online. Datorită gamei largi de produse, web-shop-urile pot practica cu mai multă ușurință upsells și cross sells.

Un alt avantaj clar al consumatorilor se regăsește în posibilitatea de a compara produse.

Utilizatorii pot compara prețurile produselor în doar câteva click-uri, analizând același produs, dar în magazine online diferite. Fac asta pentru a găsi cea mai bună ofertă financiară.

Aceștia pot, de asemenea, să compare produse similare din punct de vedere calitativ. Fie pe aceeași platformă sau în magazine diferite, consumatorii fac asta pentru a lua cea mai bună decizie de cumpărături.

Încă un avantaj pentru consumatori este dat de structura prețurilor pentru produsele vândute online.

Magazinele online au, de cele mai multe ori, prețuri mai mici decât magazinele fizice.

Parte din prețul unui produs reprezintă costurile de întreținere, iar o altă parte reprezintă costurile de marketing. Ambele costuri, și cele de întreținere, și cele de marketing sunt mai mici în cazul unui magazin online decât în cazul unui magazin fizic.

Ultimul avantaj pentru consumatori pe care îl vom analiza este cel al recenziilor și evaluărilor

Existența acestora permite consumatorilor să învețe din experiența altor consumatori înainte de a face cumpărături. Consumatorii pot citi recenziile și evaluările produselor pe care vor să le cumpere și, astfel, pot lua o decizie pe baza informațiilor.

Recenziile sunt texte scrise de alți utilizatori și oferă detalii despre calitatea și performanța produselor.

Evaluările sunt note date de utilizatori produselor. Sistemul de notare folosit este de la 1 la 5 stele. Aceste evaluări oferă informații rapide despre calitatea generală a produselor.

Împreună, recenziile și evaluările reprezintă date valoroase folosite în luarea deciziei.

avantaje eCommerce

Avantajele eCommerce-ului pentru business-uri

Avantajele business-urilor din eCommerce, mai specific, avantajele magazinelor online oferă o imagine de ansamblu explicativă, o imagine despre creșterea industriei comerțului electronic, dar și despre viitorul comerțului, în general.

Primul avantaj și cel mai important este accesul la piața globală.

Un magazin online nu este limitat de locația fizică, ci doar de bariera limbajului. Poți avea webshop-ul în mai multe limbi, putând comunica astfel cu utilizatori din mai multe țări. În acest fel, un business în eCommerce poate vinde către utilizatori din orice zonă geografică, fără să aibă nevoie de o prezență fizică în acele zone.

Al doilea avantaj este cel al programului de operare 24/7, program care oferă consumatorilor posibilitatea de a-și face cumpărăturile la orice oră din zi sau noapte.

Acest avantaj este unul major față de magazinele clasice cu un program de operare limitat. Magazinele online pot genera vânzări și venituri chiar și când magazinele fizice nu sunt deschise.

Un alt avantaj pentru business-urile din eCommerce este posibilitatea de colectare și analiză date despre comportamentul și preferințele clienților.

Aceste date pot fi folosite pentru optimizarea campaniilor de marketing și a strategiilor de vânzări, pot fi folosite pentru dezvoltarea și alinierea produselor la cerințele pieții și pentru îmbunătățirea serviciului de relații clienți. În plus, pot fi folosite și la actualizarea și îmbunătățirea portofoliului de produse, la upgrade-ul experienței de cumpărături și la identificarea altor factori care pot fi îmbunătățiți.

Pe lângă aceste avantaje, un magazin online are și avantajul costurilor reduse.

Ecommerce-ul poate ajuta afacerile să reducă costurile de întreținere și mentenanță. De exemplu, costurile unui magazin online pe o platformă SaaS reprezintă doar o fracțiune din costurile magazinelor fizice. 

Acest avantaj se poate traduce în marje de profit mai mari și încasări mai bune sau în prețuri mai mici și încasări mai multe față de un magazin clasic.

Ultimul avantaj al business-urilor din eCommerce, prezentat în acest articol, este despre flexibilitatea și adaptabilitatea lor.

Un magazin online își poate adapta inventarul și oferta, în baza cererii clienților și în funcție de tendințele pieței, mult mai repede și ușor față de un magazin fizic.

Asta permite afacerilor să fie competitive și relevante într-o industrie în continuă evoluție.

Pe scurt

Ecommerce-ul prezintă avantaje clare atât pentru consumatori, cât și pentru afaceri.

Avantajele consumatorilor stau la baza necesității de magazine online, iar avantajele business-urilor creează piața de consumatori, formând astfel bucla comerțului electronic.

Rămâne la decizia fiecărui consumator să-și aleagă magazinele online în funcție de beneficii, și la decizia fiecărui antreprenor cum profită de avantajele eCommerce-ului, în funcție de tipul de business administrat.

Următorul articol este despre tipurile de afaceri în eCommerce și succesul lor.

Abonează-te la newsletterul nostru și nu rata articolul.


Abonează-te la newsletter!

Fii primul care află! Abonează-te la newsletter-ul nostru astăzi și descoperă ofertele speciale easyCart.

ABONEAZĂ-TE

Află mai multe despre crearea magazinelor online.

Ai întrebări? Completează formularul și contactează-ne!

Un specialist îți va răspunde în cel mai scurt timp posibil.

Poți lua legătura cu un consultant apelând 0722 106 764.